بارش برف و کاهش دمای هوا در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: آغاز وزش باد‌های تند تا نسبتاً شدید و آغاز بارش برف از ظهر جمعه دمای هوا را بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش خواهد داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و کاهش دمای هوا در اردبیل

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با آغاز وزش بادهای تند تا نسبتاً شدید و آغاز بارش‌ها از ظهر جمعه، دمای هوا بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

او افزود:کولاک، بارش برف و باران، تداوم هوای سرد به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی و به‌صورت خفیف در مناطق جنوبی استان تا اواسط هفته آینده از پدیده‌های مورد انتظار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: شرایط جوی استان موجب لغزندگی جاده‌ها، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ای به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر استان، تشکیل مه و کاهش دید افقی و احتمال اختلال در عملیات پرواز خواهد شد.

محمدی بیان کرد: هم‌وطنان عزیز می‌توانند با مدیریت توزیع حامل‌های انرژی، نمک پاشی و محلول پاشی معابر و محورهای مواصلاتی در ساعات شب و اوایل صبح، احتیاط در تردد جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری و مرغداری‌ها و حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار از خسارات احتمالی جلوگیری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار