اجرای طرح شهید بهنام محمدی در آموزش و پرورش شهرقدس

شهر قدس (پانا) - فرمانده ی بسیج دانش آموزی خواهران آموزش و پرورش شهر قدس در خصوص اجرای طرح شهید بهنام محمدی گفت : این طرح به رشد دینی و انقلابی دانش آموزان کمک می کندو زمینه رشدآنان را در زمینه های علمی ، سیاسی و اقتصادی نیز فراهم خواهد کرد:

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح شهید بهنام محمدی در آموزش و پرورش شهرقدس

موسوی فرمانده بسیج دانش آموزی اداره آموزش و پرورش شهر قدس در ارتباط با طرح در حال اجرای شهید بهنام محمدی اظهار کرد : این طرح برای اولین بار در منطقه سعادت آباد استان تهران برگزار و پس از گرفتن نتیجه مطلوب از آن طرح را ابلاغ کردند و این طرح به مرحله کشوری رسید .

او در ادامه افزود : این طرح از سال ۱۳۹۷ در تمامی مناطق ایران به مرحله عمل رسید و در آبان نود وهفت نیز طرح شهید بهنام محمدی در شهر قدس برگزار شد و در مدارس پسرانه و دخترانه شروع به کار کرد .

او تاکید کرد: برای اجرای این طرح و دیگر پروژه‌های تربیتی نیاز به همکاری و ایجاد تبادل بین سه رکن اصلی یعنی مدرسه ، مسجد و منزل داریم و باید آنها را تحت پوشش قرار دهیم و از بین این سه رکن اصلی ترین رکن مسجد است و باید تربیت و آموزش تحت تاثیر و محوریت مسجد باشد و مسجد همواره باید یاری رسان مدرسه و خانواده برای تربیت درست و اصولی دینی و اخلاقی باشد .

موسوی اذعان کرد: طرح شهید بهنام محمدی دارای پنج هدف مشخص است تا دانش آموزان را به مرحله انقلابی بودن برساند و این پنج هدف عبارتند از ،تبدیل شدن به یک عالم عاقل و اهل فکر، مهذب و دین مدار شدن، انقلابی آگاه، توانمند و کار آمد و بلند همت با نگاه تمدنی و این اهداف به منظور اینکه دانش آموز پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به دیدگاهی وسیع برسد و تبدیل به فردی جامعه ساز در آینده شود وضع شده است .

فرمانداری بسیج دانش آموزی خواهران بیان کرد : ما سعی میکنیم با برگزاری اردوهای علمی و بازدیدهای متعدد از مکانهای علمی و تولیدی اشتیاق لازم را در دانش آموزان برای پیوستن به این طرح ایجاد کنیم .

موسوی در ادامه گفت : طرح شهید بهنام محمدی به صورت کاملا غیر مستقیم بر روی مسائل دینی دانش آموزان کار می کند و اصلا کسی را مجاب به انجام کاری نمی ‌کنیم تا دانش آموزان خودشان به این باور برسند که انجام برخی از واجبات دینی مانند پوشش مناسب و داشتن حجاب و اقامه نماز و دیگر واجبات این چنین به آنها کمک می کند و سبب افزایش ارتباط آنها با خداوند می شود و مدت زمانی که دانش آموزان به این باور برسند بستگی به خود دانش آموز دارد و ما نیز همواره وی را کمک می کنیم .

موسوی اظهار کرد: ما تمامی سعی و تلاش خود را می کنیم تا این طرح کارآمد برای دانش آموزان به همین روال پیش برود و همواره بر فعالیتها نظارت داریم تا این طرح به خوبی در مدارس بیشتری انجام شود و دانش آموزان بیشتری را کمک می کند.

خبرنگار: آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار