معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

یادواره شهدا با عنوان "لاله های روشن" 16 بهمن ماه در تبریز برگزار می شود

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری یادوراه شهدا با عنوان " لاله های روشن" با مشارکت نواحی پنجگانه تبریز در 16 بهمن ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدا با عنوان "لاله های روشن" 16 بهمن ماه در تبریز برگزار می شود

طاهر علمی در جلسه هماهنگی طرح ملی"لاله های روشن" در سالن اجلاس خانه معلم شماره 2 تبریز بیان کرد: طولانی ترین و بزرگترین یادواره شهدا که در تمام جهان برگزار می شود یادواره شهدای کربلا ست تا فراموش نکنیم که اسلام با چه قیمت و هزینه ای به دست ما رسیده است.

وی در ادامه با بیان این که جوانانی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس از اسلام دفاع کردند در اصل تربیت شده و رشد یافته مکتب شهدای کربلا هستند، گفت: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری یادواره های شهدا، شناخت رفتار و منش شهدا است و هرچه این یادواره ها را باشکوه تر و در محافلی گرم و صمیمی برگزار کنیم اثر معنوی، حماسی و ماندگار خواهد داشت و روحیه مقاومت را در نسل جوان ایجاد خواهد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از کارها و برنامه های مهم دستگاه های فرهنگی برگزاری یادواره های شهدا است و برای همین است که وزارت آموزش و پرورش طرح ملی لاله های روشن با عنوان "چهل هزار یادواره، چهل هزار شهید، چهل هزار مدرسه" را در سطح کشور اجرایی می کند.

علمی افزود: در سطح کشور 36 هزار دانش آموز شهید و 4 هزار معلم شهید داریم که عنوان برنامه برگرفته از مجموع تعداد شهدای دانش آموز و شهدای معلم است و در صدد هستیم که این ویژه برنامه به شکل مدرسه محور و با مشارکت دانش آموزان برگزار شود.

وی افزود: در سطح استان نیز هزار و 800 دانش آموز شهید داریم که هزار و 352 دانش آموز شهید به طور دقیق مشخص شده اند که متعلق به کدام منطقه هستند و همچنین 204 معلم شهید در استان داریم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:این یادواره در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود که تا کنون برخی مناطق استان این یادواره را برگزار کرده اند و در حال برنامه ریزی برای برگزاری یادواره در تبریز با مشارکت نواحی پنج گانه تبریز در روز 16 بهمن ماه در تالار معلم تبریز هستیم که با حضور 500 نفر از دانش آموزان تبریزی و 250 نفر از فرهنگیان برگزار می شود.

علمی بر دانش آموز محور بودن برنامه و اجرای برنامه های جذاب و جوان پسند تاکید کرد و گفت: این یادواره باید مطابق با روحیات نوجوانان باشد و از ابتکار عمل آن ها در اجرای برنامه استفاده کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم ارزش ها را به درستی به نسل جدید منتقل کنیم و روحیه شهادت و ایثار را در آن ها تقویت کنیم قطعا در تربیت نسلی که عزت آینده کشور در دست آن ها است موفق بوده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار