بهرامی: فقر حرکتی گریبان گیر دانش آموزان است

تبریز(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، گفت: جهت رفع فقر حرکتی که گریبان گیر دانش آموزان است، طرح های مختلفی در جهت پویایی و تحرک دانش آموزان در نظر گرفته است که یکی از این طرح های مهم، مدرسه ی پویا است.

کد مطلب: ۱۰۰۷۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بهرامی: فقر حرکتی گریبان گیر دانش آموزان است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق آذربایجان شرقی که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در تالار معلم برگزار شد، با ارائه گزارشی کامل از فعالیتهای این معاونت، گفت: در سال 98-97 عناوین و مقام های متعددی در رشته های مختلف ورزشی و درس تربیت بدنی در ۲ بخش پسر و دختر در سطح کشور، آسیا و جهان به همت تلاشها و زحمات همکاران بدست آمده است.

وی افزود:هدف از نمایه های درس تربیت بدنی افزایش دسترسی معلم به مطالب مورد تدریس در جهت اجرای بهینه که به صورت پوستر در مدارس نصب خواهد شد، از اقدامات خوبی است که در حوزه ی سلامت و هیئت دانش آموزی انجام گرفته است. انجمن های ورزش دانش آموزان باید تمامی ورزش های درون مدرسه ای را انجام دهند که هدف این انجمن افزایش فعالیت های حرکتی دانش آموزان و تقویت روحیه ی مسئولیت پذیری است.

بهرامی لزوم ثبت فعالیت های ورزشی توسط معلمان در دوره های ابتدایی و متوسطه در دفترچه ای که در اختیارشان قرار خواهد گرفت را یاد آور شد و گفت: بازدید سرگروه ها از مدارس نواحی و مناطق به صورت مستمر انجام خواهد گرفت تا تمامی نارسایی ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در فعالیت های فوق برنامه ی ورزشی در کشور، یک هزارو ۵۶ کلاس کانون ورزشی درون و برون مدرسه ای اختصاص داده شده است و ما این کلاس ها را به صورت برش استانی به نواحی و مناطق استان ارسال کرده ایم و باید ثبت نام این کانون ها در سامانه همگام شکل بگیرد که در سال تحصیلی جدید در ثبت نام سامانه همگام، مقام دوم را به دست آوردیم.درطناب زنی زنان و تنیس روی میز آقایان در بخش همکاران به عنوان نماینده ی آذربایجان شرقی قهرمان شده اند.

بهرامی گفت: فقر حرکتی گریبان گیر دانش آموزان است. در این راستا طرح های مختلفی در جهت پویایی و تحرک دانش آموزان در نظر گرفته است که یکی از این طرح های مهم، مدرسه ی پویا است.از اهداف این مدرسه توسعه ی مهارت های بنیادین ورزشی، حرکتی و توسعه ی آمادگی جسمانی دانش آموزان و استفاده از تمام فضای مدرسه و شاداب سازی مدرسه است .به دنبال سبک های فعال برای دانش آموزان هستیم تا به تبدیل شدن حیاط پویا به مدرسه ی پویا دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار