مشاور عالی رییس دستگاه قضا در بهاباد :

حجم بالای پرونده در دستگاه قضا زیبنده نیست و باید در این رابطه چاره اندیشی شود

بهاباد ( پانا) - مشاور عالی رییس دستگاه قضا در امور پارلمانی مجلس در شورای اداری بهاباد گفت : باید ریشه های آسیب های اجتماعی و جرائم را شناسائی کنیم و برای قطع ریشه های فساد و جرم اقدام نمائیم تا جامعه ای سالم و ایمن داشته باشیم .

کد مطلب: ۱۰۰۷۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
حجم بالای پرونده  در دستگاه قضا زیبنده نیست و باید در این رابطه چاره اندیشی شود

امیر حسین رحیمی در نشست شورای اداری بهاباد بابیان اینکه تلاش رئیس قوه قضاییه و مجموعه دستگاه قضایی این است که امنیت قضایی ارتقاء پیدا کند اظهار کرد: هدف از سفر نماینده‌ های آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضا به شهرستان‌های کشور ابلاغ سلام رئیس قوه قضائیه به مردم شهرستانها و همچنین بررسی مشکلات و پیگیری رفع آنها است.
این مقام مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره سپبهد شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدا اظهار کرد: سردار سلیمانی خود را فدای دفاع از ملت‌های مظلوم منطقه کرد و مردم اخلاص او را باور داشتند.
رحیمی به وظایف سایر دستگاه ها در امر پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: پیشگیری های مقدماتی و ابتدایی بیشتر وظیفه دستگاه های دولتی، اجرایی و عمومی است که بایستی مسائل مختلف از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به گونه ای ساماندهی کنند که جلوی آسیب ها و جرم زدایی گرفته شود.
او با تاکید بر این که کسی که مرتکب جرمی نشده نباید نگران باشد، گفت: در این میان اگر کسی حقش تضییع شد این اطمینان را داشته باشد که اگر به قوه قضاییه و به دادگستری مراجعه کرد می تواند حقش را بگیرد .
مشاور عالی قضا در امور مجلس با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در قوه قضاییه موضوع کاهش و ساماندهی پرونده ها در سیستم قضایی است، عنوان کرد: این حجم بالای پرونده زیبنده نیست و باید در این رابطه چاره اندیشی شود .
او با اشاره به اینکه همه اقدامات و تصمیم‌ها باید با نگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد یادآور شد: طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد باید کاهش یابد و برخی دستگاه‌ها نقش مهم تری دارند و باید پیش از ورود دستگاه قضایی وارد عمل شوند.
این مقام مسئول در ادامه افزود: از بدو حضور آیت الله رئیسی در بدنه قوه قضائیه ارتباط با مردم و آشنا شدن با مشکلات و معضلات مردم یکی از رویکردهای او در قوه قضائیه است و این 13 سفر ریاست قوه قضائیه به استان های کشور و شهرستان ها است تا در جریان مشکلات مردم وخانواده قوه قضائیه قرار بگیرند.
رحیمی در ادامه در پاسخ به سئوال مسئولان و اهالی مبنی بر اینکه بسیاری از زمین‌های کشاورزی سند ملی دارند و با اینکه سال‌ها در این زمین‌ها کشت و کار می‌شده و اکنون منابع طبیعی اجازه کشت در آنها را نمی‌دهد، افزود: این موضوع مشکل مدیریتی دارد و کارگروه‌هایی باید در شهرستان تشکیل شود و سپس تغییر سند از مالکیت دولت به مالکیت کشاورزانی که در سال‌های گذشته در زمین خود کشاورزی کرده‌اند انجام شود.
بازدید از اداره ثبت اسناد و املاک بهاباد، ادای احترام به مقام شهیدان، دیدار با خانواده شهید سقوط هواپیما، بازدید از زمین محل احداث ساختمان دادگاه بهاباد و پاسخ به سوالات مردم از دیگر برنامه های سفر امین حسین رحیمی به شهرستان بهاباد بود.

ش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار