انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی مازندران ۲۷ و ۲۸ بهمن برگزار می‌شود

ساری (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران از برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس و بیست و یکمین دوره شورای دانش‌آموزی استان در 27 و 28 بهمن خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی مازندران ۲۷ و ۲۸ بهمن برگزار می‌شود

نشست کارگروه ستاد استانی دهمین دوره مجلس و بیست و یکمین دوره شورای دانش‌آموزی مازندران امروز در اداره کل آموزش و پرورش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شد.

علی‌اصغر قیصری در حاشیه این نشست به پانا گفت: «125 دانش‌آموز عضو دختر و 125 دانش‌آموز پسر عضو شوراهای دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق استان در روزهای 27 و 28 بهمن به تفکیک در انتخابات مجلس و شورای استانی شرکت می‌کنند.»

او در توضیح روند برگزاری ا نتخابات گفت: «از هر شورای مدرسه یک نفر انتخاب می‌شود و با برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی شهرستان و منطقه، مجمع شورای دانش‌آموزی شهرستان،منطقه تشکیل می‌شود. منتخبان به استان معرفی می‌شوند و شورای دانش‌آموزی شهرستان/منطقه تشکیل می‌شود.»

«با انتخابات شورای دانش‌آموزی استان، مجمع شورای دانش‌آموزی استان تشکیل می‌شود و 7 دانش‌آموز دختر و 7 دانش‌آموز پسر به عنوان اعضای این شورا انتخاب می‌شوند. چهار نفر شامل دو عضو اصلی دختر و دو عضو اصلی پسر نیز پس از رأی‌گیری به عنوان نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی انتخاب خواهند شد. اطلاعات حائزان شرایط نمایندگی به دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی ارسال می‌شود و مجلس دانش‌آموزی با 150 عضو شامل دختران و پسران منتخب تشکیل می‌شود.»

قیصری به تشکیل مجمع مشورتی دانش‌آموزی مازندران (پارلمان استان) برای نخستین بار در این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: «اعضای هیئت رئیسه پارلمان استانی شامل 5 نفر، یک نفر رئیس، دو نفر نائب رئیس، یک نفر منشی و یک نفر کارپرداز است که رئیس این هیئت رئیسه یکی از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان است. نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان از میان خود یک الی دو نفر را به عنوان رئیس و نائب رئیس اول برای عضویت در هیئت رئیسه پارلمان استانی معرفی می‌کنند.»

به گفته مدیر سازمان دانش‌آموزی پارلمان استانی نیز مانند مجلس دانش‌آموزی کمیسیون‌های پنج‌‌گانه تخصصی شامل فرهنگی، هنری و اجتماعی، فناوری و اطلاعات، علمی آموزشی، ورزش و سلامت، اجتماعی و تربیتی است.

قیصری تأکید کرد که برگزاری انتخابات دانش‌آموزی و مشارکت دانش‌آموزان در اجرای فعالیت‌های مدارس به تقویت اعتماد به نفس، تقویت قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری در دانش‌آموزان یاری خواهد رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار