برخورد قاطع دستگاه قضایی لرستان با قضات و کارکنان رشوه‌ بگیر

لرستان (پانا)- معاون دادگستری لرستان با بیان این‌که دادگستری بر عملکرد کارکنان خود، مراقبت و نظارت مستمری را اعمال خواهد کرد، گفت: ارتکاب برخی رفتارها چون اخذ هدیه، رشوه، دخالت در امر قضا و … ممنوع بوده و با مرتکبان در این زمینه‌ها، برخوردهای قاطع قانونی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برخورد قاطع دستگاه قضایی لرستان با قضات و کارکنان رشوه‌ بگیر

فیض‌الله شیرزادی در نشست توجیهی کارمندان جدیدالاستخدام دادگستری که در سالن نشست‌های این اداره‌کل برگزار شد، بیان کرد: کارمندان دستگاه قضایی باید بر عملکرد و مراودات خود مراقبت کنند و با توجه به تکالیف قانونی دستگاه و مراجع اداری بر کارمندان و ابواب جمعی خود، دادگستری استان نیز بر عملکرد کارمندان خود مراقبت و نظارت مستمری را اعمال خواهد کرد.

وی ضمن تأکید بر این‌که تمام تلاش ما باید این باشد که از حوزه صلاحیت و حیطه کاری و اختیارات خود خارج نشویم، اظهار کرد: ارتکاب برخی رفتارها که بعضاً واجد اوصاف کیفری است و اعمالی چون اخذ هدیه، رشوه، دخالت در امر قضا و … ممنوع بوده و با مرتکبان در این زمینه‌ها، برخوردهای قاطع قانونی خواهد شد.

شیرزادی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» از قوه قضائیه، عنوان کرد: تحول ملموس و مشهود در این دستگاه مورد انتظار است و بدین منظور سند تحول دستگاه قضایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و نیز ریاست قوه قضائیه است، تهیه و تدوین شده و برای نیل به اهداف مورد نظر، به نیروهای جهادی، متعهد، متخصص، دلسوز و خدوم نیازمند است.

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان با اشاره به این‌که نظم و انضباط در همه امور و سطوح مطالبه جدی ما از همکاران است، افزود: توقع و انتظار ما از همه همکاران و به‌ویژه نیروهای جدیدالورود آن است که نظم و انضباط را سرلوحه برنامه کاری خود قرار داده و از مقررات، آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه تبعیت کنند.

وی ضمن تأکید بر این مسئله که حفظ اسرار اداری، حفاظت گفتار و صیانت از اسناد و پرونده‌های حوزه متبوع بر همه کارکنان دستگاه قضائی واجب و لازم است، عنوان کرد: در صورت عدم رعایت این مورد برای آن مجازات‌های گوناگون اداری و بعضاً قضایی در نظر گرفته شده ‌است.

شیرزادی افزود: تکریم ارباب‌رجوع و حفظ کرامت انسان که از او به‌عنوان خلیفة‌الله یاد می‌شود و از جمله سیاست‌های اصلی و محورهای اصلی طرح تحول دستگاه قضایی محسوب می‌شود و مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه است، باید همگی خود را در هر شرایط و با هر جایگاهی مقید به رعایت این موضوع دانسته و در مقام عمل مجری این هدف والا و ارزشمند باشیم.

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان ضمن اشاره به این‌که در اجرای وظایف قانونی برای کارکنان در طول خدمت دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و کارمندان دستگاه قضایی مکلف هستند در این کلاس‌ها شرکت کنند، گفت: جهت ارتقای شغلی همکاران دستورالعمل مشخصی تعریف شده و یکی‌ از مبناهای ارتقای شغلی، دارا بودن ساعات آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار