پاشایی : کلید واژه تمامی کارها تربیت است

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مسئولیت و ماموریت ما تربیت است. اصل و کلید واژه تمامی کارها تربیت است. هر کس در هر جایگاه باید به تربیت کمک کند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی : کلید واژه تمامی کارها تربیت است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق آذربایجان شرقی که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در تالار معلم برگزار شد، گفت: یکی از حوزه های پرکار و بی ادعای آموزش و پرورش، حوزه ی پرورشی است.مسئولیت ها و توقعات از این حوزه بسیار زیاد است ولی امکانات کم است و علی رغم تمامی محدودیت ها هر وقت ماموریتی پیش آید به نخو احسن و شایسته انجام می دهید.

وی افزود: مسئولیت و ماموریت ما تربیت است. اصل و کلید واژه تمامی کارها تربیت است. هر کس در هر جایگاه باید به تربیت کمک کند. تربیت فقط با معلم ، کلاس و کامپیوتر نیست و در صورت نبود این آیتم ها هم نباید تربیت کم رنگ شود.

پاشایی افزود:مخاطب به اندازه ای که از کردار معلم یاد می گیرد و تاثیر می پذیرد از جای دیگر تاثیر پذیر نیست وتربیت اتفاق نمی افتد. مگر اینکه به رفتار های عملی وارد شویم چه بسا این رفتار تا آخرعمر در ذهن دانش آموز تاثیر بگذارد. الگو، رفتار عملی و کردار ۳ آیتم اصلی تربیت است.

وی ضمن اشاره به اینکه نقش ما آموزش و الگو سازی است، گفت: جهل به موضوع و عدم تمکین به اصل آموزش اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت. برای نبود ابزار و امکانات باید راه حل داشته باشیم و در این جریان عدم برنامه ریزی مصادف است با شکست .

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدیر، مربی، پدر و مادر که متولی امر تربیت در جامعه هستند باید کمتر اشتباه بکنندو بیشتر تعامل بکنند. اگراشتباه نباشد همه چیز اصلاح می شود. پس ماموریت ما تربیت با همین امکانات است.

وی آسیب های اجتماعی را تنها امید دشمنان از حوزه ی آموزش و پرورش خواند و گفت: جایگاه رسمی تعلیم و تربیت در ایران مدرسه است. انگیزه ی دانش آموزان را باید افزایش دهیم.امکانات برای تحرک دانش آموزان با هرظرفیتی و فعال کردن تمامی ظرفیت هایی که در مدرسه وجود دارد، در مدارس افزایش یابد تا دانش آموزان علاقه بیشتری پیدا کنند.

پاشایی خاطر نشان کرد:دانش آموز امروز برای فردای جامعه ساخته می شود. به مدرسه توجه کنیم و بیشترین و شاخص ترین فرد اثر گذار در مدرسه معلم است. حلقه ی اتصال دولت و ملت آموزش و پرورش است و لازمه ی انجام این مسئولیت این است که از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی برای پیشرفت تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

وی نقش سرویس های مدارس را در تربیت و یا تخریب دانش آموزان را دارای اثربخشی بالایی دانست و عدم توجه به این موضوع را باعث اتفاقات جبران ناپذیر زیادی در دانش آموزان خواندو دقت دراداره کرد بوفه های مدارس به عنوان پایگاه تغذیه سالم بعد از اتفاقات اخیر که ضربه ی بزرگی در حوزه ی بهداشت به بار آورد راخواستار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان گفت: به اندازه ی وظایفمان باید پاسخگو باشیم و در هر جایگاهی باید به مسئولیت خود دقت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار