افتتاح پروژه STEM توسط وزرای آموزش ایران و سوریه در دمشق

تهران (پانا) - پروژه STEM مربوط به استعداهای درخشان هم‌اکنون توسط وزیر آمو زش و پرورش ایران و وزیر آموزش سوریه افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پروژه STEM توسط وزرای آموزش ایران و سوریه در دمشق

در ادامه سفر وزیر آموزش و پرورش کشورمان به سوریه، هم‌اکنون پروژه STEM مربوط به دانش‌آموزان استعداهای درخشان از سوی محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش کشورمان و عماد موفق العزب، وزیر آموزش و تربیت کشور سوریه در دمشق افتتاح شد.

هدف از راه‌اندازی این پروژه این بوده است که ظرفیت و توانمندی‌های دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف شناسایی شود و مقرر شده است که طبق این پروژه کتاب‌های درسی متحول شوند و در آینده نزدیک کتاب‌های جدید و نظام آموزشی سوریه بر مبنای این پروژه جدید اجرایی شود.

این پروژه با همکاری کارشناسان و توانمندان آموزش سوریه و همچنین متخصصان وزارت ارتباطات و بخش‌های مختلفی که مرتبط با این پروژه می‌شدند، به مرحله راه‌اندازی رسیده است.

آمادگی ایران برای همکاری در اهدای جایزه سالانه به مخترعان پروژه STEM

در این پروژه دانش‌آموزان برجسته ریاضی و علوم و تعدادی از مشهورترین هنرمندان سوریه فعال بوده‌اند و هدف از آن این بوده که آموزش را به عنوان یک فرآیند لذت‌بخش برای دانش‌آموزان تعریف کند. پروژه STEM با بازی‌های ساده شروع می‌شود و قدم به قدم دانش‌آموزان را وارد مراحل دشوارتر می‌‌کند.

قرار است جایزه سالانه‌ای هم برای معلم و مدیران و دانش‌آموزانی که اختراعی در قالب این پروژه داشته باشند به آن‌ها پرداخت شود که وزیر آموزش و پرورش ایران هم اعلام آمادگی کرد در اهدای جایزه به یک دانش‌آموز و یک معلم موفق سوری که اختراعاتی در این زمینه داشته باشند، همکاری کند.

وزیر آموزش و پرور‌ش در حاشیه این افتتاح گفت: «مهمترین ماموریت وزارت آموزش و پرورش آماده‌کردن افراد برای زیستن و هم‌زیستی و ارتباط با محیط و توانمندی ارتباط با دیگران است و باید دانش‌آموزان را آماده کنیم که روی پای خود بایستند و از حقوق خود دفاع کنند و عضو موثری برای جامعه خود باشند. باید مدرسه را زنده نگه داریم و دیوارهای بین مدرسه و جامعه برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار