پلاک کوبی حدود 10هزار راس دام در شهرستان مراغه

تبریز (پانا) - معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از پلاک کوبی حدود 10هزار راس دام در شهرستان مراغه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پلاک کوبی حدود 10هزار راس دام در شهرستان مراغه

اسماعیل کریمی اصل در بازدید از روند اجرایی طرح پلاک کوبی و هویت دار کردن دام های سنگین و سبک ضمن بیان این خبر گفت: از ابتدای آذر ماه سال جاری طرح هویت گذاری دام در این شهرستان آغاز و تاکنون بیش از 5 هزار راس دام سنگین و حدود 5 هزار راس دام سبک پلاک کوبی شده است و این امر با نظارت کارشناسان اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت از سوی عوامل شرکت های تعاونی در حال انجام است.

وی افزود: با عنایت به الزامی بودن این طرح، دامداران برای هویت گذاری دام های سبک شامل گوسفند و بز تا یک سال آینده و دام های سنگین شامل گاو، گوساله و تک سمی‌ها، تا شش ماه آینده فرصت دارند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه ارایه هرگونه خدمات به دامداران شامل تسهیلات بانکی، توزیع نهاده های دامی، خدمات بیمه ای، صدور و یا تمدید هرگونه پروانه صنفی دامداری داخل روستا و یا دامداریهای نیمه صنعتی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری خارج روستا منوط به انجام پلاک کوبی و هویت دار نمودن دام است افزود: تاکنون حدود 25 درصد از کل جمعیت دام سنگین شهرستان هویت گذاری گردیده است و حدود 4550 راس در سامانه هویت گذاری دام ثبت گردیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار