حجم معامله در بورس آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد

ارومیه (پانا) - مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: حجم معامله اوراق بهادار در این بورس طی دی‌ماه امسال نسبت به ماه پیش از آن، ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۰۰۷۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
حجم معامله در بورس آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد

وحید جوادی افزود: طی دی‌ماه امسال بیش از ۴۶۴ میلیون سهم، حق تقدم سهام شرکت های بورسی و فرابورسی و اوراق اسناد خزانه اسلامی به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال معامله شد.

وی اضافه کرد: ارزش معامله اوراق بهادار انجام شده در دی‌ماه امسال نسبت به ماه پیش از آن نیز ۸۵.۵ درصد بیشتر شده که نشان‌دهنده روزهای بسیار خوب بورس آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت در بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از ۵۱۷ شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند، افزود: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری سرمایه و دانش با ۷۵۷ میلیارد ریال معامله بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۷.۵ درصد به خود اختصاص داد.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد کل معاملات ماه گذشته مربوط به خرید بود، بیان کرد: طی این مدت سهام شرکت بانک ملت با ۳۰۸ میلیارد ریال معامله در دی‌ماه، ۱۱ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار داشت.

جوادی گفت: شاخص کل بازار بورس در دی ماه امسال با حدود ۵۶ هزار واحد افزایش به ۴۱۰ هزار واحد افزایش یافت و شاخص بازار فرابورس نیز در این مدت به بیش از پنج هزار و ۳۰۰ واحد رسید.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ شمسی با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار