کاهش ۴۷ درصدی بارندگی‌ها در بروجرد/توسعه کشت برنج نگران کننده است

لرستان (پانا)معاون عمرانی فرماندار بروجرد با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی بارندگی‌ها گفت: مساله نگران کننده در بروجرد این است که مردم به سمت کشت برنج سوق پیدا کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۴۷ درصدی بارندگی‌ها در بروجرد/توسعه کشت برنج نگران کننده است

به گزارش خبرنگار پانا، مسعود فلاح روز سه شنبه در کارگروه حفاظت از آب شهرستان در محل فرمانداری بروجرد گفت: در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد کاهش بارندگی در بروجرد داشتیم.

وی تصریح کرد: کمبود آب در سال‌های اخیر عمده ترین مشکل در کشور بوده است که زنگ خطر آن به صدا در آمده به طوری که در منطقه شمال کشور نیز با کمبود آب مواجه هستیم.

معاون عمرانی فرماندار بروجرد با بیان اینکه افت منابع زیرزمینی، خشک شدن چشمه‌ها و …از نشانه‌های بحران آب در کشور است، ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد آب شیرین کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که متأسفانه اخیراً در بروجرد مردم به کشت برنج روی آورده اند و بیشتر از روش آبیاری غرقابی استفاده می‌کنند.

فلاح گفت: با سیلاب اخیر این تصور غلط به وجود آمده که کمبود آب نداریم در حالیکه وقوع سیل هیچ تناسبی با رفع بحران آب ندارد و امید است با مصرف بهینه این معضل حل شود.

وی افزود: به دلیل بروز سیل اخیر برای لایروبی رودخانه‌ها امسال ۲ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

معاون عمرانی فرماندار بروجرد تاکید کرد: مساله نگران کننده در بروجرد این است که مردم به سمت کشت برنج سوق پیدا کرده اند و این موضوع با توجه به کمبود آب در منطقه هیچ گونه تناسبی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار