بازگشایی راه ارتباطی ۳۹۰ روستای استان اردبیل

اردبیبل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از بازگشائی راه ۳۹۰ روستای استان اردبیل که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی راه ارتباطی ۳۹۰ روستای استان اردبیل

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: اردبیل با بیان اینکه هم اکنون کلیه محور‌های مواصلاتی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد گفت: طی بارش‌های چند روز اخیر ۱۰ هزارو ۳۷۰ کیلومتر باند برفی روبی در محور‌های اصلی و ۴ هزارو ۶۷۰ کیلومتر در راه‌های روستایی انجام شده است.

او با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف از روز جمعه تصریح کرد: ۱۱۰ اکیپ راهداری با ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در راهدارخانه، محور‌ها و گردنه‌های برف گیر استان مستقر شده و در آماده باش کامل هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان از مردم خواست اگر قصد گذر از جاده‌های کوهستانی استان را دارند تجیهزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و قبل از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ ویا شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیــل از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیر کل هواشناسی استان هم اظهارکرد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۳ بهمن) شرایط جوی در سطح استان پایدار بوده و به دلیل حاکمیت کم فشار سطح زمین در منطقه، آسمان غالب مناطق استان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز در اواسط روز چند درجه‌ای افزایش می‌یابد.

سیاوش محمدی گفت: ضمناً در روز پنجشنبه وزش باد‌های جنوبی - غربی پدیده غالب بوده و در اغلب مناطق استان سرعت وزش باد تند تا شدید انتظار می‌رود.

او تصریح کرد: در روز جمعه با شمالی شدن جریانات جوی و نفوذ هوای سرد از عرض‌های شمالی، آسمان استان ابری و مه آلود شده و ضمن کاهش محسوس دمای هوا بارش برف و باران در مناطق مرکزی و جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: سامانه بارشی ظهر شنبه هفته آینده از استان خارج شده، اما روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آتی هوا بسیار سرد خواهد بود.

برای پنجمین روز متوالی برخی مقاطع تحصیلی در استان اردبیل امروز هم به دلیل سردی هوا تعطیل شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان هم اعلام کرد به دلیل سردی هوا امروز هم در نوبت قبل از ظهر در اردبیل، مشگین شهر و ارشق مقطع پیش دبستانی تعطیل و در نمین، نیر و سرعین پیش دبستانی تعطیل و ابتدایی با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار