اسلامشهر، قطب زیست فناوری آموزش و پرورش کشور

اسلامشهر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از انتخاب اسلامشهر به عنوان قطب زیست فناوری آموزش و پرورش کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اسلامشهر، قطب زیست فناوری آموزش و پرورش کشور

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر دراین رابطه اظهار کرد: با توجه به حضور اساتید توانمند ومعلمان برجسته کشوری در پژوهش‌سرای دانش آموزی شهید مطهری منطقه، اسلامشهر به‌عنوان قطب زیست فن‌آوری کشور انتخاب شد و مقرر شد آموزش کارشناسان پژوهش‌سراهای کل کشور برعهده کارشناسان توانمند آموزش و پرورش اسلامشهر باشد.

او در ادامه افزود: زیست فناوری‌ مجموعه‌ای‌ ازروشهایی‌ برای‌ تولید،تغییرو اصلاح‌ فرآورده‌ها، به ‌نژادی‌ از گیاهان‌ و جانوران‌ و تولید میکروارگانیسم‌های خاص برای‌ کاربردهای‌ ویژه‌ است که در آن از ارگانیسم‌های‌ زنده و مفید‌ استفاده‌ می‌کنند.

بنار همچنین بیان کرد: بیوتکنولوژی‌ همانند زیست‌ شناسی‌، ژنتیک‌ یا مهندسی‌ بیوشیمی‌ یک‌ علم‌ پایه‌ یا کاربردی‌ نیست‌ که‌ بتوان‌ محدوده‌ و قلمرو آنرا به سادگی‌ تعریف‌ کرد، بلکه شامل‌ حوزه‌ای‌ مشترک‌ از علوم‌ مختلف‌ است‌ که‌ در اثر هم‌پوشانی‌ و تلاقی‌ این‌ علوم‌ با یکدیگر بوجود آمده‌ است‌.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر اذعان کرد: بیوتکنولوژی‌ معادل‌ زیست‌ شناسی‌ مولکولی‌، مهندسی‌ ژنتیک‌، مهندسی‌ شیمی‌ یا هیچ‌ یک‌ از علوم‌ سنتی‌ و مدرن‌ موجود نیست‌، بلکه‌ پیوند میان‌ این‌ علوم‌ در جهت‌ تحقق‌ بخشیدن‌ به‌ تولید بهینه‌ یک‌ محصول‌ حیاتی‌ یا انجام‌ یک‌ فرآیند زیستی‌ به روشهای‌ نوین‌ و دقیق‌ با کارآیی بسیار بالا می‌باشد.

بنار گفت: بیوتکنولوژی‌ را می‌توان‌ به‌ درختی‌ شبیه‌ کرد که‌ ریشه‌های‌ آن را علومی‌ با قدمت‌ زیاد مانند زیست‌ شناسی‌ مولکولی‌، ژنتیک‌، میکروبیولوژی‌، بیوشیمی‌، ایمونولوژی‌، مهندسی‌ شیمی‌،مهندسی‌ بیوشیمی‌، گیاه‌شناسی‌، جانورشناسی‌، داروسازی‌، کامپیوتر و غیره تشکیل‌ می‌دهند.

او اذعان کرد: به دلیل تأثیرات بسیار بیوتکنولوژی بر روی رفاه و آسایش بشر، دانشمندان بر این باورند که در آینده بیوتکنولوژی یکی از ابزارهای قدرتمند برای موجودیت انسان به شمار خواهد آمد و امروزه دامنه فعالیت بیوتکنولوژی بسیار گسترده است و از تشخیص، پیشگیری و معالجه بیماری تا تولید مواد دارویی، منابع غذایی، محافظت از محیط زیست و حفظ انرژی بوده و زمینه‌های مختلف را شامل می‌شود.

زیست فناوری نوین یکی از امیدهای قرن آینده برای رفع بسیاری از نیازهای مختلف بشر و راه حلی برای تامین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد جهان به شمار می‌رود و یکی از هفت رشته کلیدی فناوری جهان در قرن حاضر محسوب می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای همکاران پرتلاش وبا انگیزه درحوزه پژوهشهای بنیادین شهرستان و معلمان توانمند و اثرگذار این دیار و همکاران دلسوز درپژوهشسرای شهید مطهری آموزش و پرورش اسلامشهر، آرزوی توفیق ،سعادت و سلامتی داریم.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار