رانندگان از سفرهای غیرضروری در لرستان خودداری کنند

خرم آباد (پانا) رییس پلیس راه لرستان گفت: باتوجه به بارش برف و شرایط جوی نامساعد، رانندگان از سفرهای غیر ضروری در محورهای ارتباطی استان، خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رانندگان از سفرهای غیرضروری در لرستان خودداری کنند

رییس پلیس راه لرستان روز چهارشنبه اظهار داشت: باتوجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف در لرستان احتمال هر گونه اختلال در سطح جاده‌ها و محورها، به خصوص در گردنه‌ها وجود دارد.

سرهنگ مصطفی دالوند افزود: دستگاه های اجرایی طرح زمستانه پلیس راه در سطح محورها مستقر هستند و به صورت شبانه روزی گشت زنی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: رانندگان حتما باید برای سفر زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

کاهش دید افقی موجب کندی تردد خودروها شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز گفت: اکنون در گردنه زاغه بارش برف و در شهرستان های کوهدشت، رومشکان، پلدختر همچنین آزادراه خرم-زال بارش باران گزارش شده است.

عباس شرفی افزود: در گردنه های برفگیر لرستان کاهش دید افقی موجب کندی تردد خودروها شده لذا از رانندگان تقاضا داریم نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی همراه داشتن تجهیزات گرمایشی را از اولویت های سفرهای زمستانی عنوان کرد و ادامه داد: رانندگان قبل از سفر حتما از وضعیت راه ها مطلع شوند و پس از ان اقدام به رانندگی نمایند.

وی گفت: راهداران به صورت شبانه روزی در جاده های استان مستقر هستند و با برفروبی و نمکپاشی و شن ریزی مانع مسدود شدن محورهای ارتباطی لرستان می شوند.

هوای لرستان سرد می شود

مدیرکل هواشناسی لرستان نیز اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های تحلیل هواشناسی و پیرو اطلاعیه و اخطاریه‌های ارائه شده با ورود سامانه بارشی سرد به جو لرستان، تا اواخر وقت پنج شنبه در لرستان علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید، بارش باران و برف را خواهیم داشت.

بهروز مرادپور ادامه داد: از روز چهارشنبه تا صبح پنج شنبه با ورود هسته اصلی این سامانه، بر مقدار و شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: روز پنج شنبه فعالیت این سامانه بارشی برای نیمه شرقی استان خواهد بود و برای مناطق غربی و مرکزی غالبا به صورت پراکنده و رگباری ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: از ساعات ظهر روز جمعه سامانه بارشی دیگری با هوای فوق العاده سرد وارد جو استان می‌شود و برای تمامی نقاط استان بارش باران و برف را پیش بینی می‌کنیم.

مرادپور تصریح کرد: شدت بارش برف از عصر جمعه شروع می شود و این پدیده تا ظهر شنبه ادامه دارد و پس از آن با توجه به نفوذ هوای سرد به منطقه صبح روز یکشنبه هوا سرد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار