فعالیت نامزدها در فضای مجازی رصد می‌شود

اردبیل (پانا) - دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اردبیل گفت: هدف این ستاد، پیشگیری از وقوع جرایم مجازی در انتخابات است اما در صورت وقوع جرم در فضای مجازی شرعا و قانونا مکلف ورود به موضوع هستیم.

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت نامزدها در فضای مجازی رصد می‌شود

یوسف خدادادی در جلسه توجیهی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی استان در راستای اجرای مصوبه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی که در سالن جلسات دادگستری کل برگزار شد، اظهار کرد: با جرایم رخ داده در فضای مجازی همانند دیگر جرایم برخورد می‌شود و هدفمان پیشگیری از وقوع جرایم مجازی است و در واقع نمی‌خواهیم به مرحله‌ای برسیم که موجب تشکیل پرونده قضایی برای افراد شود اما شرعا و قانونا مکلف هستیم در صورت وقوع جرم در فضای مجازی به موضوع ورود کنیم.

او افزود: فضای مجازی می‌تواند در جهت بهتر و قانونی برگزار شدن انتخابات کمک کند و انتظار داریم فضای مجازی یک فضای نظارتی باشد به طوری که ایرادات و اشکالات پروسه انتخابات در فضای مجازی اطلاع‌رسانی شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان عنوان کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه مشغول رصد و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی است و بر روی مواردی همچون استفاده از امکانات دولتی و سوء استفاده از جایگاه دولتی بر له و یا علیه نامزدی که موجب بدبینی مردم می‌شود و همچنین خرید و فروش آراء که سلامت انتخابات را زیر سوال می‌برد، حساسیت بسیاری دارد.

خدادادی بیان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده با جرایمی همچون دامن‌زدن بر اختلافات قومی و معیشتی به نفع کاندیدای خاص، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و بلندگو خارج از محل سخنرانی، ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نفع یا علیه نامزد خاص، انتشار شایعات با هدف تشویش اذهان عمومی، تقلب در روند اخذ رأی و... برخورد خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو تصریح کرد: انتخابات مظهر حاکمیت ملی، اعمال حق حاکمیت و حق تعیین سرنوشت مردم است و انتخاباتی که امروز شاهد آن هستیم ثمره خون شهدا، مجاهدت‌های امام (ره)، قیام مردم و ثمره انقلاب اسلامی است و به عبارتی دیگر نعمت و موهبتی است که انقلاب اسلامی به ما اعطا کرده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در وضعیت فعلی، حضور مردم در انتخابات هرچقدر پررنگ‌تر باشد قطعا توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان انقلاب خنثی خواهد شد و حضور مردم خط بطلانی بر دسیسه‌های دشمنان این مرز و بوم خواهد کشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار