افزایش ۱۵ درصدی واحدهای صنعتی مبتنی بر دانش بنیان

یزد(پانا)- رییس اتاق بازرگانی استان یزد گفت: تلاش می‌کنیم میزان واحد‌های صنعتی استان مبتنی بر دانش بنیان تا پایان سال ۹۹، از ۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۵ درصدی واحدهای صنعتی مبتنی بر دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، چگونگی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان مهمترین محور مباحث امروز نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.
فداکار ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در این نشست با تشریح برنامه‌های استانداری در این زمینه به فرا بخشی بودن اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: استانداری در اجرای طرح یزد الگوی اقتصاد دانش بنیان در تمامی بخش‌ها اقتصادی برنامه دارد.
قمی رییس اتاق بازرگانی استان هم در این نشست گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۹ میزان واحد‌های صنعتی استان که فعالیت آن‌ها مبتنی بر دانش بنیان است از ۵ درصد کنونی به حداقل ۲۰ درصد افزایش دهیم.
استاندار یزد هم در این نشست شرایط اقتصادی استان را در زمان کنونی برای تبدیل شدن به اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان مناسب دانست.
طالبی با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصادی مبتنی بر دانش ، باید به داشته‌ها و نداشته‌های استان توجه کرد افزود: ظرفیت دانشگاهی، علمی و نیرو‌های تحصیل کرده بسیار از یک سو و تنگنا‌های محیط زیست و کمبود آب از سوی دیگر ایجاب می‌کند فضای اقتصاد استان به سوی دانش بنیان شدن سوق پیدا کند .
در ادامه این نشست همچنین مشکل واحد‌های صنعتی در زمینه فاکتور‌های تسهیلات ریالی برای خرید محصولات خارجی نیز بررسی شد.
قمی رییس اتاق بازرگانی گفت: مقرر شد جزییات این مشکلات در کارگروه زیر مجموعه این شورا تشریح و پیشنهادات رفع این مشکل برای تصویب به نشست بعدی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار