دفتر نمایندگی محیط زیست شهرستان اشکذر افتتاح شد

یزد(پانا)- به مناسبت روز ملی هوای پاک و در مراسمی با حضور فرماندار،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و معاونین این اداره کل، امام جمعه اشکذر و جمعی از مسئولان شهرستانی،دفتر نمایندگی محیط زیست شهرستان اشکذر در محل سازمان تبلیغات اسلامی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دفتر نمایندگی محیط زیست شهرستان اشکذر افتتاح شد

دراین مراسم فرماندار اشکذر با بیان اینکه فعالیت اداره محیط زیست، یکی از خواسته های چندین ساله مردم این شهرستان بوده است، گفت: پیش از این مسائل زیستی محیطی شهرستان توسط نماینده ویژه اداره کل محیط زیست استان پیگیری می شد و محل مشخصی جهت مراجعه مردم وجود نداشت.

هادی هادی نسب افزود: شهرستان اشکذر دومین شهرستان صنعتی استان به شمار می رود و بهره مندی مردم از هوای پاک و برخورد با واحدهای صنعتی آلاینده ای که مسائل زیست محیطی شهرستان را تهدید می کند از موضوعاتی بوده که مکرر مورد مطالبه مردم این منطقه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود با آغاز به کار دفتر نمایندگی محیط زیست به مطالبات مردم در این زمینه پاسخ داده شود و هم چنین واحدهای صنعتی شهرستان به طور مستمر تحت نظارت و پایش کارشناسان این اداره کل قرار گیرند و با متخلفینی که در این زمینه به دنبال تضییع حقوقی از مردم هستند برابر با قانون برخورد شود.

درادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: موضوع محیط زیست همگانی است و همه افراد جامعه مسئولیت دارند تا در کنار دستگاه ها و ارگان های ذیربط دولتی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست در جهت تحقق اهداف زیست محیطی که برخورداری از هوای پاک در مناطق مختلف استان باشد تلاش کنند.

دکتر نیره پور ملائی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم استان یزد موضوع محیط زیست است، افزود: در محور مهریز تا عقدا محور توسعه صنعتی استان شکل گرفته که متاسفانه بر اساس توسعه پایدار نبوده و در کنار آن شاهد بوده که در پایین دست مناطق مسکونی و در بالا دست مناطق صنعتی شکل گرفته که با یکدیگر هم خوانی ندارد و اگر این واحدها شرایط بهره برداری را رعایت نکنند باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم خواهند شد.

وی توجه به سلامت مردم در حوزه توسعه صنعتی استان را حائز اهمیت برشمرد و عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نمی خواهد در مقابل صنعت و رونق تولید بایستد و مانع آن شود ولی این موضوع هم مورد قبول نیست که واحدی بخواهد بدون توجه به سلامت مردم فعالیت کند و آلایندگی آن باعث ایجاد نارضایتی در عموم گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطر نشان کرد: شهرستان اشکذر از جمله شهرستان های استان است که در حوزه صنعت رشد قابل توجهی داشته و این صنعتی شدن در کنار اشتغالی که ایجاد نموده مشکلات و معضلاتی را برای مردم این منطقه به دنبال داشته که در حوزه مسائل زیست محیطی نمود بیشتری داشته است.

پور ملائی به اقدامات صورت گرفته در شهرستان اشکذر در راستای برخورد با واحدهای آلاینده اشاره و ادامه داد: تعطیلی و پلمپ سه واحد آلاینده از جمله این اقدامات بود که منجر شد تا این واحدها نسبت به نصب سیستم کنترل خود اقدام نموده و مجددا راه انداری شوند و اشتغال و تولید خود را داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: با پایش و نظارت های مستمری که توسط کارکنان این اداره کل به صورت شبانه و روزی در شهرستان اشکذر صورت گرفته شاهد بودیم که از 13 واحد در شهرک صنعتی فولاد 11 واحد نسبت به اصلاح و بهبود سیستم خود اقدام نموده و فیلتر نصب نمودن که البته این شرایط مطلق نیست و امکان دارد دوباره واحدی از مسئولیت خود تخطی کند و می طلبد که نظارت مداوم بر این واحدها صورت گیرد تا دغدغه مردم شهرستان در این زمینه مرتفع گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مجموعه فرمانداری به جهت راه اندازی دفتر نمایندگی محیط زیست شهرستان اشکذر، ابراز امیدواری کرد با حضور ثابت کارشناسان سازمان محیط زیست در این شهرستان کار نظارت و پایش واحدهای صنعتی به نحو بهتر و مطلوب تری انجام شود و هم چنین مردم بتوانند مسائل و مشکلات خود را در این حوزه بهتر به سازمان حفاظت محیط زیست استان انعکاس دهند.

در پایان این مراسم از زحمات سلیمانی زاده تقدیر و روح الله زارع به عنوان سرپرست دفتر نمایندگی محیط زیست شهرستان اشکذر معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار