برگزاری نخستین کارگاه «یاریگران زندگی» در مهاباد

ارومیه (پانا) - کارگاه آموزشی مبارزه با گسترش مواد مخدر با عنوان «یاریگران زندگی» در مهاباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین کارگاه «یاریگران زندگی» در مهاباد

در این کارگاه آموزشی که روز سه‌شنبه با همت امور بانوان فرمانداری مهاباد و با همکاری نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و بهزیستی این شهرستان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با انواع مواد مخدر و آثار مخرب این مواد بر روان و سلامتی افراد آشنا شدند.

کارشناس اعتیاد اداره بهزیستی مهاباد در این کارگاه آموزشی گفت: نخستین قدم در مبارزه با اعتیاد آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص مواد مخدر و زیان‌ها و آسیب‌های آن بر سلامت جسمانی و روانی افراد است و این مقوله در جامعه ما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

کریم محمدی افزود: بسیاری از خانواده‌ها آشنایی چندانی با انواع مواد مخدر ندارند و به همین خاطر نمی‌توانند در این خصوص فرزندان خود را به درستی راهنمایی و نظارت کافی بر رفتار فرزندان و بویژه جوانان داشته باشند.

وی اظهار کرد: ایران به دلیل همسایگی با کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان که بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر هستند، در مسیر ترانزیت مواد از آسیا به سمت اروپا قرار دارد و به‌رغم تلاش‌های زیاد برای مبارزه با گسترش مواد مخدر، این افیون برخی از افراد را در جامعه ما گرفتار کرده‌است.

وی اضافه کرد: در طول سال‌ها مبارزه ایران برای مقابله با ورود و توزیع مواد مخدر در کشور تعداد زیادی از نیروهای نظامی و انتظامی کشور به شهادت رسیده‌اند و شمار زیادی نیز جانباز شده‌اند اما این مبارزه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با وجود تمامی این تلاش‌ها هم‌اکنون ایران یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان تریاک در جهان است و این بدین معنا نیست که سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی در ایران مصرف کمی دارد.

در ادامه این کارگاه آموزشی یکی از اعضای انجمن معتادان گمنام (NA) مهاباد نیز در مورد فعالیت‌های انجمن و کمک‌های این انجمن در راستای بهبودی و پاکی افراد معتاد گزارشی را ارایه داد که با استقبال و تشویق‌های حاضران روبرو شد.

در حاشیه این کارگاه آموزشی که در آن بانوان شاغل در ادارات مهاباد حضور داشتند، نمایشگاه کتاب و نمایشگاه عکس و پوستر مبارزه با گسترش مواد مخدر و زیان‌های مادی و اجتماعی پدیده اعتیاد نیز دایر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار