آرامگاه حجت‌الاسلام حسنی تا پایان سال تکمیل می‌شود

ارومیه پانا) - مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه گفت: افت شدید دمای هوا باعث شد تا آرامگاه حجت‌الاسلام حسنی واقع در باغ رضوان ارومیه تا دوم بهمن‌ماه جاری تکمیل نشود اما در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

کد مطلب: ۱۰۰۶۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آرامگاه حجت‌الاسلام حسنی تا پایان سال تکمیل می‌شود

حجت‌الاسلام امیرعباس عابدینی، در مورد مراحل ساخت و تکمیل آرامگاه مجاهد نستوه آذربایجان، حجت‌الاسلام حسنی در محل باغ رضوان ارومیه اظهار کرد: پروژه ساخت آرامگاه حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی در محل باغ رضوان ارومیه از دو ماه گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح یادمان مجاهد نستوه آذربایجان برگرفته از معماری ایرانی اسلامی است افزود: این طرح هم اکنون در حال تکمیل است اما با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار گرفته‌ایم، سرمای هوا باعث شده تا روند ساخت و تکمیل پروژه به تعویق بیفتد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه در ادامه تصریح کرد: مقرر شده بود که اتمام ساخت آرامگاه حجت‌الاسلام حسنی تا دوم بهمن‌ماه تکمیل شود اما با توجه به سرمای هوا اتمام آن به تعویق افتاده و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری تکمیل و به اتمام برسانیم.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی در سال ۱۳۰۶ در روستای بزرگ آباد ارومیه به دنیا آمد. دوازده ساله بود که پدرش را از دست داد و با مادرش که نقش یک مربی دینی را در روستایشان بر عهده داشت، زندگی می‌کرد.

حجت الاسلام غلامرضا حسنی معروف به ملاحسنی نمانیده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه در سن ۹۱ سالگی درگذشت این شخصیت برجسته دینی و سیاسی آذربایجان تا سال ۹۲ نقش غیرقابل انکاری در مبارزات انقلابی مردم این استان در طول سالهای پیروزی انقلاب اسلامی داشته و مجاهدت های ایشان همواره برای مردم قابل تقدیر و تحسین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار