لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز در راستای مبارزه با قاچاق کالا

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اقدامات پلیس در راستای بهبود وضع اقتصادی در کشور و کمک به رونق تولید و حمایت از تولید گران، اقتصاد گران و پیشگیری از جرایم است، بر لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز در راستای مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز در راستای مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در اولین همایش «نقش پلیس در امنیت اقتصادی و رونق تولید در افق گام دوم انقلاب اسلامی» که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امروز یکی از موضوعات مهم و مطرح در کشور اقتصاد است؛ براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مختلف، بیشترین و مهم‌ترین دغدغه مردم حول موضوعات اقتصادی است. موضوعاتی از جمله کارآفرینی و اشتغال در اقتصاد نهفته است. اقتصاد دغدغه مردم و خصوصا مقام معظم رهبری است، در حالی که دشمن با هدف گذاری‌های متعدد در تلاش است که اجازه ندهد ما به اهداف عالیه‌ای که پیش بینی کرده‌ایم برسیم.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: تصمیماتی که در داخل و خارج از کشور گرفته می‌شود و جنگ اقتصادی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده، سبب مشکلاتی است که باید در این راستا به دنبال محقق شدن شعار فرمانده کل قوا «رونق تولید» باشیم و ببینیم که در این راستا چه کارهایی انجام داده‌ایم. همان طور که ما در عرصه‌های امنیتی دارای فرماندهان به نامی هستیم، در عرصه تولید و چرخه اقتصادی نیز عزیزانی فعالیت می‌کنند که ایثارگر و مجاهدان عرصه اقتصادی هستند و از این جهت خدا را شاکریم؛ که انصافا جمع حاضر در این همایش جز موثرترین افراد برای پیشرفت اقتصاد کشور هستند.

سردار اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی وظیفه ایجاد و ارتقاء امنیت برای مدیران و افرادی که در عرصه اقتصادی گام بر می‌دارند را بر عهده دارد؛ ما باید تلاش کنیم فعالان عرصه اقتصادی در محیطی امن بتوانند امور مربوط به خود را به نحو احسن انجام دهند. حمایت از تولید کنندگان نیز از دیگر موضوعاتی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد؛ ما باید تلاش کنیم که به تولید و امنیت در عرصه اقتصادی خدشه‌ای وارد نشود که ورود کالاهای غیرمجاز به کشور از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه افرادی با قاچاق کالا در صدد ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند، گفت: البته طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده و با کسانی که سازماندهی و غیرسازماندهی شده به کشور کالای قاچاق وارد می کنند، برخورد شده است. در راستای مبارزه با ورودکالای قاچاق به کشور باید یک برنامه ریزی بهتر، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و تمامی ظرفیت‌ها بتوانیم از سرچشمه، مانع قاچاق کالا شویم.

این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: امروز در خدمت تمامی فعالان اقتصادی هستیم تا بتوانیم در آرامش کامل آن چیزی که مورد نظر شما و تایید مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را به خوبی انجام دهید. لازمه این امر برگزاری جلسات متعدد در این راستاست؛ در واقع همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید با هدف هماهنگی های هر چه بیشتر و انجام اقدامات جهادی و حرکت به جلو برگزار شده است. هدف ما صرفا برگزاری یک همایش یک روزه و تبلیغات رسانه‌ای نیست بلکه تمامی دستگاه‌های مسئول و خصوصا نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند البته راهکارها مشخص و اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

فرمانده انتظامی با انتقاد از برخی نگاه‌ها به پلیس عنوان کرد: شاید نگاه بعضی‌ها به پلیس نگاه سلبی و جنبه‌های برخوردی باشد اما ما پلیس امنیت اقتصادی را در ناجا راه‌اندازی کرده‌ایم و با شبکه‌ها و مافیاهایی که به دنبال ضربه به اقتصاد کشور بوده و هستند با کمک دستگاه قضائی هوشمندانه و قاطعانه برخورد کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با مفاسد برای ارتقای رونق اقتصاد در کشور است، عنوان کرد: اگر پرونده‌ای هم تشکیل شده و برخوردی هم صورت گرفته برای حمایت از کسانی است که صادقانه، پاک دستانه و مجاهدانه کار می‌کنند در غیر این صورت شما نمی‌توانید در فضایی آرام و مسیری درست حرکت کنید. اقدامات پلیس در راستای بهبود وضع اقتصادی در کشور و کمک به رونق تولید و حمایت از تولیدگران، اقتصادگران و پیشگیری از جرایم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار