۱۱۸ تبعه غیرمجاز از تعاونی های لرستان اخراج شدند

خرم آباد(پانا)- ۱۱۸ تبعه غیرمجاز به منظور جلوگیری از اشغال فرصت های شغلی، امسال از شرکت های تعاونی استان شناسایی و اخراج شده اند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۱۸ تبعه غیرمجاز از تعاونی های لرستان اخراج شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب، مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی لرستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد:‌ دراین راستا ۸۵۱ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار استان در خصوص اتباع صورت گرفته که ۹۲ فقره آن در قالب گشت های مشترک با حضور نماینده فرمانداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط صورت گرفته است.

او با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در اخراج این افراد از کشور اظهار داشت: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان در فرصت های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری در دستور کار قرار دارد و با کارفرمایانی که مرتکب این جرم شوند به شدت برخورد خواهد شد.

آشتاب تصریح کرد: به موجب ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می شود که در این راستا ۱۳ کارفرمایی که قانون را نادیده گرفته بودند ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه توانمندسازی نیروی کار ایرانی از طریق آموزش و مهارت افزایی صورت می گیرد اظهار کرد: در مجموع ۹۶ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

آشتاب همچنین عنوان کرد: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار بگیرند به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد.

اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده ی استان ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار