بلاتکلیفی ساماندهی مقبره وحشی، در کشمکش‌های یزد و بافق + فیلم

یزد(پانا)- رئیس شورای شعر استان یزد: ۵ سال از پیدا شدن محل دقیق وحشی بافقی می‌گذرد، اما هنوز مقبره اش ساماندهی نشده است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بلاتکلیفی ساماندهی مقبره وحشی، در کشمکش‌های یزد و بافق + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما یزد، محمدی کویر رئیس شورای شعر استان یزد گفت: سال ۹۳ یک پیرمرد ۹۵ ساله به نام آقای سخندان و دوست فرخی یزدی به یزد آمد و با سند و مدرک اعلام کرد که قبر وحشی بافقی در کنار جوی آب خیابان روبروی شاهزاده فاضل یزد است و کارشناسان، شاعران و پژوهشگران هم صحبتهایش را تایید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم معتقد است که صحبت‌های آقای سخندان با روایات تاریخی کاملا منطبق است و چند سال پیش آب و فاضلاب با کندن کنالی در این پیاده روی سنگ بخشی از سنگ قبر وحشی را کشف کرده است.
فاطمی گفت: از آنجایی که سال‌های اخیر لوله‌های آب و گاز در محل قبر وحشی بافقی عبور کرده و شاید قبر او تخریب شده باشد، نیاز بود تا مجوز‌های شرعی و قانونی لازم برای انجام تحقیقات ژئوفیزیک گرفته شود و ما این مجوز‌ها را به تازگی به دست آورده ایم و به زودی کار کاوش را آغاز می‌کنیم، اگر قبر وحشی و یا نشانه‌ای از آن یافتیم برای انتقال آن تصمیم خواهیم گرفت.
عامری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد هم بااشاره به اینکه پارک وحشی بافقی در حال بازپیرایی ست گفت: بعد از کاوش‌های کارشناسان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر همکاری‌های لازم برای انتقال قبر او به آرامگاهش را انجام خواهند داد.
اما فرماندار بافق بار‌ها در مصاحبه‌های مختلف خبر از انتقال قبر وحشی بافقی به بافق داده است.
زاده رحمانی افزود: ابتدای شهر بافق در نزدیکی دانشگاه پیام نور، سایت ۱۰ هکتاری را در نظر گرفته ایم، مجوز‌های شرعی و قانونی را هم گرفته ایم.
وی که در پرونده شغلی اش، انتقال دو مزار امامزاده و شهید را دارد افزود: قرار است شهرداری محل را برای انتقال مقبره آماده کند که به محض آماده شدن با هماهنگی مسئول استان این کار را انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار