مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد : تنبیه بدنی مغایر با کرامت انسانی است

یزد(پانا)- عباسعلی دانافر درحاشیه نشست شورای آموزش وپرورش در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر انتشار خبری در شبکه های اجتماعی بر تنبیه بدنی دانش آموزی در مدرسه رونقی فهرج یزد ادامه داد: تبنیه بدنی خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است و بارها هم مقامات وزارتخانه بر این نکته تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  : تنبیه بدنی مغایر با کرامت انسانی است

دانافر با بیان اینکه تنبیه بدنی مغایر با کرامت انسانی است، افزود: معلمانی که اقدام به تنبیه دانش آموزان می کنند پس از بررسی و گزارش مسوولان ذی ربط طبق قوانین با آنان برخورد می شود.

ایشان اضافه کرد: تنبیه بدنی به هیچ عنوان کار پسندیده ای نیست و از کنار آن بی تفاوت نخواهیم گذشت معلمان باید به عنوان الگوی تربیتی در هر شرایطی بتوانند رفتار خود را کنترل کنند.

وی اظهارداشت: البته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در مورد خبر تنبیه یکی از دانش آموزان در مدرسه رونقی فهرج صحت ندارد، و تیم بازرسی این اداره کل مجددا این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد تاکید کرد: به موجب ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می‌شود و برخورد قاطع و قانونی با خاطیان صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار