بودجه منطقه 11 شهرداری برای سال آینده از 37 میلیارد به 100 میلیارد تومان می رسد

اصفهان (پانا) - نشست هم اندیشی شهردار اصفهان با معتمدان مردم، نخبگان و شهروندان مشارکت جوی منطقه 11 شهرداری اصفهان در قالب ملاقات های مردمی شهردار اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بودجه منطقه  11 شهرداری برای سال آینده از 37 میلیارد به 100 میلیارد تومان می رسد

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در این نشست که در قالب پنجاه و پنجمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی «اصفهان فردا» و با حضور جمعی از معاونان و مدیران شهرداری و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حدود 60 سال است که منطقه رهنان به عنوان شهر شناخته شده و حدود 16 سال پیش نیز این منطقه به شهر اصفهان الحاق شد و به عنوان محله ای از منطقه 11 شهرداری اصفهان به حیات آبرومندانه خود ادامه می دهد.
وی رهنان را منطقه ای با 500 شهید دفاع مقدس،‌700 جانباز و 50 نفر آزاده توصیف کرد و افزود: این افتخارات نشان می دهد که رهنان مکان مقدسی بوده و باید نگاه ها به سمت آن متفاوت باشد. در تاریخ رهنان مردان برجسته و مردمان شریفی زندگی کرده اند که خدمت به اینها بار مسئولیت شهرداری را مضاعف می کند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه جمعیت رهنان حدود 60 هزار نفر است و هر یک از معتمدان منطقه 11، نماینده این جمعیت محسوب می شوند، تصریح کرد: این معتمدان قدرت و سرمایه بالایی در مناطق شهرداری اصفهان از جمله منطقه 11 و رهنان محسوب شده که از هر بودجه ای می توانند قوی تر عمل کنند، همچنین اعتمادها را جلب، مشارکت مردم را افزایش و زمینه را برای کار میسر سازند.
تشکیل سومین شورای معتمدان محلی در رهنان
وی ضمن تاکید بر تشکیل شورای معتمدان محلی در رهنان به عنوان سومین منطقه در اصفهان، گفت: این شورا سومین شورا پس از شوراهای محله زینبیه و منطقه 3 شهرداری محسوب می شود و می تواند در راستای کاهش مشکلات منطقه عمل کند.
نوروزی با بیان اینکه در تقسیم بودجه، اجرای پروژه های عمرانی، ساخت و سازها و ... همه مناطق اصفهان به صورت یکپارچه دیده می شود، تاکید کرد: به طور مثال نمی توان برای 15 منطقه شهر اصفهان 15 بیمارستان، 15 سالن اجلاس سران، دانشگاه و ... در نظر گرفت بلکه باید با امکان سنجی صحیح اجرای پروژه ها در مناطق مختلف به شکلی در دستور کار قرار گیرد که بیشترین سود نصیب مردم بشود، سپس دسترسی ها به این امکانات تسهیل شود؛ با این وجود یکسری از نیازها مانند مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه و ... نیز محلی محسوب می شود که شهرداری برای بسیاری از این موارد ماموریت تعریف کرده است اما لازم است دستگاه های دیگر نیز به وظایف خود به درستی عمل کنند تا بار ایجاد اینگونه مراکز تنها بر عهده شهرداری نباشد.
وی با طرح این پرسش که چه میزان از بودجه فرهنگی کشور به شهرداری ها داده می شود و چند دستگاه متولی این موضوع هستند، اضافه کرد: نباید این موارد توسط دستگاه های متولی نادیده گرفته شده و تنها شهرداری را مسئول ایجاد چنین فضاهایی بدانیم، باید نسبت به آنچه نیاز هر شهروند و برای مردم است، حساس باشیم. شهرداری بهتر از هر نهادی می تواند به مردم خدمت کند اما این موضوع نباید به معنای تعطیل شدن سایر دستگاه ها در امر خدمت رسانی باشد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه نگاه ما ایجاد عدالت فضایی است، تاکید کرد: لازم است زیرساخت ها برای همه جمعیت 2 میلیون و 200 هزار نفری شهر اصفهان فراهم شود در این مسیر باید اصفهان به کمک رهنان و رهنان نیز به کمک اصفهان بیاید. لازم است اشتغال قوی تر، آلودگی کمتر، راه ها هموارتر و امکانات آموزشی برای همه شهروندان بیشتر شود تا همه از عدالت ایجاد شده بهره مند شوند.
رهنان محله ای با هویت و دارای اصالت است
وی رهنان را منطقه ای دارای هویت و محله ای با ریشه و با اصالت ذکر کرد و بیان داشت: با وجود این ویژگی ها به شکل بهتری می توان در این منطقه کار و برنامه ریزی کرد، بنابراین شورای معتمدان محلی باید با حضوری قوی برای کمک به شهرداری اقدام کنند.
نوروزی با بیان اینکه قرار است 15 شورای محلی در 15 منطقه شهرداری تشکیل شود، گفت: از این 15 شورا یک شورای کلی نیز تشکیل می شود تا بتوان با استفاده از ظرفیت این شوراها برای کاهش مشکلات شهر گام های اساسی برداشت.
وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی و گردشگری رهنان، تصریح کرد: حمام تاریخی رهنان، به عنوان یکی از منحصر به فردترین حمام های تاریخی جهان می تواند قطب گردشگری منطقه رهنان باشد که لازم است بازسازی و رونق آن جدی گرفته شود، مسجد جامع این محله نیز به عنوان یک میراث با ارزش می تواند به صنعت گردشگری معرفی شود تا سبب رونق و توسعه شهر اصفهان و رهنان شود.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به لایحه بودجه سال آینده شهرداری، افزود: این بودجه برای سال آینده 5 هزار و 912 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که افزایش 85 الی 90 درصدی را طی سه سال نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ بودجه شهرداری دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان، در سال ۹۶ دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷ سه هزار میلیارد تومان، در سال ۹۸ چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و در سال آینده این بودجه به پنج هزار و 912 میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: بودجه شهر طی سه سال گذشته نزدیک به ۸۶ درصد افزایش یافته که این تحول بزرگی در تدوین بودجه و جذب سرمایه برای شهر بوده و نشان دهنده همدلی و همراهی شورای شهر و شهرداری است.
نوروزی گفت: بودجه رهنان در سال جاری 37 میلیارد تومان بود که برای سال آینده 18 میلیارد تومان تحت عنوان بودجه مناطق کمتربرخوردار به این منطقه اختصاص داده می شود و 40 میلیارد نیز تحت عنوان پروژه محرک توسعه ظهرآبادی و خیابان 45 متری پرتمان در نظر گرفته می شود که این موضوعات بودجه را به حدود 100 میلیارد تومان برای منطقه 11 می رساند و می تواند چهره منطقه را تغییر دهد.
وی با اشاره به برنامه های در دست اجرای منطقه 11 شهرداری، اضافه کرد: ایجاد قریب خانه، طبیب خانه، طب سنتی، سفره خانه سنتی، باغ بستنی و لبنیات، ایجاد گارگاه های صنایع دستی، باغ گیاهان دارویی و ... از جمله پروژه هایی است که در این منطقه در دستور کار قرار دارد تا این منطقه به مرکز گردشگری تبدیل شود.
شهردار اصفهان افزود: بافت فرسوده لیمجیر نیز تحت عنوان پروژه شهاب پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج احیا می شود تا این محله نیز از مشکلات بافت فرسوده رها شده و به سمت آباد شدن حرکت کند.
دخیل کردن نگاه های سیاسی مانع رشد رهنان می شود
رئیس شورای شهر اصفهان نیز در ادامه این نشست یکی از کارهای خوب شهردار اصفهان را دیدار چهره به چهره با شهروندان مناطق مختلف شهرداری ذکر کرد و گفت: این دیدارها باعث می شود معتمدان و مردم مسائل خود را با مدیریت شهری برای گرفتن تصمیمات بعدی در میان بگذارند.
علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه انسان های بزرگ درد دیگران را داشته و انسان های متوسط به دنبال حل مشکلات خودشان هستند، افزود: انسان های کوچک به دنبال پله کردن دیگران برای رشد خودشان هستند اما معتمدان محلی منطقه 11 جزء گروه اول محسوب می شوند که به دنبال عظمت و بزرگی دیگران هستند، در صورتیکه اتحاد و همدلی افزایش یابد می توان اتفاقات خوبی را برای شهر رقم زد.
وی با بیان اینکه لازم است از موضوعات و دغدغه های محلی عبور کرد، تصریح کرد: این موارد مانع رسیدن به نتایج مطلوب است. اختلاف نظرهای سیاسی در همه کشور از جمله رهنان وجود دارد و مانع رشد و توسعه به ویژه در شهرهای کوچک همین موارد به ویژه محله ای فکر کردن و مباحث سیاسی است در صورتیکه اهمیتی ندارد که مشکلات قرار است توسط کدام طیف سیاسی مرتفع شود.
رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: لازم است در رهنان به عنوان پایلوت سایر محله های شهر اصفهان گروه های مختلف سیاسی در آن گرد هم آمده و با توجه به ظرفیت های موجود در راستای عبور از مشکلات گام بردارند. همه جناح های سیاسی باید دور یکدیگر جمع شده و برای رشد و تعالی رهنان عمل کنند؛ ما تا حد زیادی در مسائل سیاسی غرق شده ایم که این موضوع باعث از دست رفتن فرصت ها و ظرفیت ها می شود.
وی با بیان اینکه باید نیازهای امروز جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شود، اضافه کرد: با امکانات و تفکرات امروز نمی توان برای فردای بهتر جوانان برنامه ریزی کرد و لازم است با توجه به واقعیت های موجود برای جلب جوانان برنامه ریزی صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار