راه دسترسی ۱۶۴ روستای آذربایجان‌غربی بسته است

ارومیه (پانا) - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف راه دسترسی به ۱۶۴ روستای استان را بسته است و تلاش‌ها برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
راه دسترسی ۱۶۴ روستای آذربایجان‌غربی بسته است

بصیر صادق‌پور اظهار کرد: عوامل راهداری طی چند روز گذشته و پس از بارش برف با تلاش شبانه‌روزی راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده‌اند اما با وجود این تلاش‌ها هم‌اکنون راه دسترسی به ۵۰ روستای ارومیه، ۳۵ روستای مهاباد، ۳۰ روستای پیرانشهر، ۲۷ روستای سلماس، هفت روستای سردشت و پنج روستای تکاب بسته است.

وی با اشاره به اینکه این روستاها بیشتر در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی استان قرار دارد، افزود: با تلاش عوامل راهداری تلاش می‌شود راه دسترسی به این روستاها تا قبل از ورود موج بارشی جدید بازگشایی شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری در ۶۸ راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری استان مستقر شده‌اند و با استفاده از ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات راهداری مشغول ارایه خدمت به شهروندان هستند.

«صادق‌پور» گفت: عوامل راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.

اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.

علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور به آذربایجان‌غربی موجب بارش برف در بیشتر نقاط این استان شده‌است و بارش‌ها تا اواخر امروز تداوم دارد؛ در این مدت ارتفاع برف در برخی مناطق برف‌گیر استان به بیش از نیم متر رسید.

هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی راه بین شهری تشکیل می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار