دور جدید «جشنواره زمستانی ارس» از اول بهمن آغاز می شود

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: قطار رایگان تبریز-جلفا با ظرفیت بیشتری در مقایسه با سال‌های قبل خدمت‌رسانی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دور جدید «جشنواره زمستانی ارس» از اول بهمن آغاز می شود

یوسف داداش‌زاده با اعلام این خبر بیان کرد: این قطار روزانه ساعت ۷ صبح از تبریز به سمت جلفا و ساعت ۱۹ از جلفا به سمت تبریز حرکت خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به اقلیم منطقه و تمایل حضور و خرید گردشگران در نیمه اول سال، ما در سازمان منطقه آزاد ارس برای توزیع مسافرت‌ها در طول سال برنامه های مختلفی را طراحی و اجرا کرده‌ایم که یکی از مهم ترینِ این برنامه‌ها، جشنواره زمستانی است.

داداش‌زاده افزود: اجرای جشنواره جریان سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری ارس را تقویت کرده و بازار نوپا و در عین حال قدرتمند ارس از شرایط عادی خود فاصله نگیرد چون بخش بزرگی از اقتصاد ارس با فعال بودن بازار این منطقه آزاد پویا است.

وی با اشاره به تغییر الگوهای سفر در کشور در پی افزایش بهای بنزین، گفت: یکی از اصلی ترین تغییرها، ریشه در شرایط تازه‌ای دارد که بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین، الگوهای سفر را متفاوت کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس در ادامه افزود: نکته امیدوارکننده تقویت بازارِ منطقه آزاد ارس است که به دنبال مستثنی شدن مناطق آزاد از مصوبۀ ثبت سفارش کالا رقم خورده است؛ متاسفانه سال قبل اصناف منطقه آزاد به دلیل الزام ثبت سفارش کالا، با مشکلات متعددی روبرو شده بودند.

یوسف داداش زاده اظهار کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های جشنواره امسال با جشنواره‌های ادوار گذشته، ارائه تخفیف‌های قابل توجه است. امسال مقرر شده مراکز اقامتی و هتل‌ها به گردشگران تخفیف ۴۰ درصدی ارائه دهند و حداقلِ تخفیف مراکز پذیرایی و رستوران‌ها نیز ۲۰ درصد است.

وی افزود: علاوه بر قطار رایگان رفت و برگشت روزانه از تبریز به جلفا و بالعکس، تورهای یکروزه با همکاری شرکت‌های مسافرتی از مبداء شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی و استان‌های همجوار تدوین شده است که از اول بهمن به اجرا گذاشته می‌شود.

داداش‌زاده درباره برنامه‌های تدوین شده برای جشنواره زمستانی ارس، گفت: متناسب با ایام جشنواره اجرا برنامه‌های مناسبتی اجرا خواهد شد؛ از جمله برنامه‌های مناسبتی برای ایام فاطمیه، ایام ا… دهه فجر و ویژه برنامه شهادت سردار قاسم سلیمانی در گرامیداشت یاد و خاطرۀ آن سردار پرافتخار و بزرگ کشورمان به اجرا درخواهد آمد.

همچنین، امسال علاوه بر برنامه‌های ثابت مثل برگزاری جُنگ‌های شادی، اجرای نورافشانی و انجام مسابقات فرهنگی و ورزشی، آثار راه یافته به مرحلۀ نهایی جشنوارۀ فیلم فجر، همزمان با تهران در سینمای تازه تاسیسِ ارس که در سالن همایش‌های پردیس این منطقه آزاد واقع است، اکران خواهد شد و این اتفاق، خود یکی از تفاوت‌های جشنواره امسال با ادوار گذشتۀ جشنواره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار