تصویب و اجرای ۳۴ پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی یزد

یزد(پانا)- رییس دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد از تصویب و اجرای ۳۴ پروژه امسال در این نهاد خبر داد و گفت:: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها و گزارش عملکرد از سوی مرکز به صورت ماهان رصد می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۶۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تصویب و اجرای ۳۴ پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی یزد

به نقل از ایرنا مجید دهقانی زاده ، پیشرفت فیزیکی تعدادی از پروژه ها را شامل گلخانه هیدروپونیک مجتمع گلخانه ای بهشت ارنان (۱۰۰ درصد)، ایجاد مرکز تکثیر و اصلاح نژاد دام سبک پرتولید مورسیا (۱۰۰ درصد)، راه اندازی کارگاه های تولیدی صنایع دستی به همراه آموزش هنرمندان و صنعتگران (۷۵ درصد)، طرح ایجاد و توسعه اقامتگاه ها و سفره خانه های سنتی استان (۶۰ درصد) و راه اندازی و تکمیل و توسعه بازارچه صنایع دستی استان را (۶۰ درصد) بیان کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد ، وی تصریح کرد: همچنین اجرای فاز یک خط ۲۳۰ کیلوولت برق ابرکوه - مروست (۶۰ درصد)، نیروگاه مقیاس کوچک ۷.۸ مگاوات طراح بهینه کیان منطقه چرخاب یزد (۹۵ درصد)، ایجاد و راه اندازی زنجیره تولید تا فراوری شرکت تولیدی و پرورش کبک و قرقاول پرند (۷۰ درصد) و توسعه کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک (فاز اول: ۱۰۰ درصد و توسعه خط ۲ (۶۰ درصد) پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: به منظور بررسی، تصویب و راهبری برنامه های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر عملیات اجرایی، این ستاد با حضور ۲۶ عضو دولتی و ۱۴ عضو غیردولتی شامل نمایندگان بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات به ‌ریاست استاندار و دبیری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل می‌شود.
سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی این نهاد خاطرنشان کرد: علاوه بر اعضای اصلی، فرمانداران و مدیران اجرایی غیر عضو در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در جلسات ستاد دعوت و پیگیری‌های لازم جهت رفع مسائل به عمل آمده است.
به گفته دهقانی زاده در سال جاری ۱۰ جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با ۴۱ دستور کار و ۸۵ مصوبه برگزار شد و هماهنگی و برنامه ریزی تصویب ۳۴ طرح، پروژه و فعالیت در سال ۹۸ را در حوزه اقتصاد مقاومتی در جلسات ستاد از جمله فعالیت ها ستاد برشمرد.
این مسوول راه اندازی نظام پایش و گزارش گیری را از دیگر اقدامات دبیرخانه بیان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی، ستاد شهرستانی و کارگروه های تخصصی ذیل ستاد موظف هستند در خصوص پیشرفت فیزیکی طرح، پروژه و فعالیت ها به صورت ماهانه به دبیرخانه یادشده گزارش کنند .
رییس دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد گفت: در همین راستا و به منظور بررسی و پایش مستمر پیشرفت مصوبات جلسات و همچنین طرح، پروژه و فعالیت های مصوب کمیته پایش مصوبات با محور بخش غیردولتی (دبیری خانه صنعت، معدن و تجارت) و با تصویب در ستاد استان تشکیل شده است.
دهقانی زاده افزود :جلسات این کمیته به صورت مستمر تشکیل و وضعیت و میزان پیشرفت پروژه ها همراه با بررسی مستندات در دبیرخانه و همچنین سامانه «نیپا» رصد و گزارش آن به صورت منظم در جلسات اصلی ستاد ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار