امانتداری و پاکدامنی از ویژگی های شاخص آیت الله رسولی محلاتی بود

یزد(پانا)- معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد، در مراسم بزرگداشت مقام آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، امانتداری و پاکدامنی را از ویژگی های شاخص این بزرگوار برشمرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
امانتداری و پاکدامنی از ویژگی های شاخص آیت الله رسولی محلاتی بود
به گزارش خبرگزاری کوثر از یزد، خانم رضیه رئیسی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد ، ابتدا با اشاره به ضرورت شناخت جایگاه آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی گفت: امام(رحمه الله علیه) به دلیل مشغولیت زیاد، رسیدگی به نامه های خود و دریافت وجوهاتی که به عنوان مرجع مسلمین جهان به ایشان داده می شد را به عهده ی آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی می گذاشتند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد ادامه داد: ایشان همیشه در کنار امام(رحمه الله علیه) بودند وحتی در زمان تبعید امام نیز خود را به امام می رساند و بعداز رحلت امام(رحمه الله علیه)، در دفتر رهبر معظم انقلاب مشغول به فعالیت شدند.

وی با بیان خاطره ای از آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی اظهار داشت: از آن مرحوم نقل شده که «یک روز دیدم امام چیزی به ما نمی گویند و این سکوت امام، باعث شد با خود بگویم نکند بد عمل می­کنم و ایشان از بزرگواری خود چیزی به من نمی­گویند، امام فرمودند اگر من زمانی کمترین احساسی بکنم که شما مضرّ به اسلام هستید خودم شما را بیرون می­کنم که این سخن امام (رحمه الله علیه) حاکی از دقت نظر ایشان واهمیت فوق العاده ایشان به رعایت حدود و احکام اسلامی است، که سکوت وملاحظه را در جایی که ضرری به اسلام بزند را قطعا جایز نمی دانند.»

خانم رئیسی با بیان اینکه از ویژگیهای بارز این بزرگوار، امانتداری و پاکدامنی بود، افزود: مسئولیت آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی مسئولیت سنگینی بود، نوشتن نامه­ها، دریافت وجوهات و حساب و کتاب مربوط به آن کار سنگینی بود که به دوش ایشان سپرده شده بود همچنین ایشان ده سال ریاست سیاست گذاری ائمه جمعه را به عهده داشته و سالها مورد اعتماد امام و رهبری بودند و در این مسئولیت های خطیر، ویژگی امین بودن و پاکدستی ایشان شاخص وسرآمد بود.

وی با اشاره به برخی تالیفات ایشان تصریح کرد: آیت الله رسولی محلاتی، علاوه بر تالیف کتب بسیار درزمینه تاریخ، به شرح وحاشیه بر بعضی کتب مولفان هم پرداختند .

کارشناس دینی اضافه کرد: ایشان مولف کتاب درسی تاریخ تحلیلی حوزه های علمیه هستند، لذا طلاب علاوه بر اینکه باید نسبت به ایشان شناخت داشته باشند، هدیه ای به لحاظ معنوی مثل یاد کردن ایشان در قنوت نماز شب، قرائت قرآن وغیره... برای ایشان در نظر بگیرند.

وی گفت: ایشان در مسیر زندگی علمی خود از محضر اساتید بزرگی همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری،آیت الله بروجردی و...نیز بهره بردند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد، در پایان با اشاره به مقام شهید سردار سلیمانی، یاد وخاطره ایشان را گرامی داشت و افزود: خدمت خالصانه و مجاهدت های شهید سردار سلیمانی مقام ایشان را چنان بالا برده بودکه تعیین زمان شهادت به خود ایشان سپرده شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار