امدادرسانی به بیش از ۱۶ هزار خانوار سیل‌زده در سیستان

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال از امدادرسانی به ۱۶ هزار و ۴۳۵ خانوار سیل زده در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به بیش از ۱۶ هزار خانوار سیل‌زده در سیستان

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، مرتضی سلیمی با اشاره به جزئیات امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی استان سیستان و بلوچستان در ۱۰ روز گذشته، گفت: هموطنان ساکن در ۱۴ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، مهرستان، نیک شهر و هیرمند متاثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده‌اند و در این مدت به ۷۴ هزار و ۷۵۴ نفر در ۶۵۵ شهر و روستا امدادرسانی شد و متاسفانه ۲ نفر بر اثر وقوع سیل و ریزش آوار در شهرستان سرباز و کنارک جان باختند.

وی با اشاره به نجات زنان باردار از سیل و انتقال به مناطق امن، افزود: ۷ زن باردار در سیل شهرستان‌های کنارک، میرجاوه، نیک شهر، زاهدان، قصر قند و سیب و سوران از سیل نجات داده شده و توسط تیم‌های امدادی هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند. ۱۲ مصدوم هم توسط تیم‌های هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند و با تلاش تیم‌های امدادی هلال احمر ۶ روستا از جمعیت و ۱۹۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

سلیمی با اشاره به اسکان اضطراری ۷ هزار و ۹۱۶ نفر در استان سیستان و بلوچستان، افزود: ۱۵۰ تیم عملیاتی متشکل از ۶۶۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ تیم متشکل از ۲۹۵ امدادگر و نجاتگر از استان‌های معین در حال امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در این استان هستند.

به گفته وی، ۹ فروند بالگرد شامل ۲ بالگرد هلال احمر و ۷ بالگرد نظامی با انجام ۱۱۳ سورتی پرواز معادل ۷۸ ساعت و ۵۰ دقیقه پرواز ۳۸ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق سیل زده استان منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تاکنون ۱۴ هزار و ۳۵۶ بسته غذایی، ۲ هزار و ۲۰۱ دستگاه چادر، ۹ هزار و ۲۴۸ تخته پتو، ۴ هزار و ۱۳۱ تخته موکت، ۷ هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۲ هزار و ۵۰۹ کیلوگرم قند و شکر، ۷ هزار و ۴۵۴ قرص نان، ۳ هزار و ۴۹۴ بطری آب معدنی، یک هزار و ۶۸۲ کیلوگرم حبوبات، ۶ هزار و ۸۶۴ کیلوگرم برنج، ۷۸۵ شعله والوور و ۱۲ هزار و ۱۳۷ قوطی کنسرو میان متأثران توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار