توسط معاون اول ریاست جمهور و وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت:

تجلیل از استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان به جهت کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشور

ارومیه (پانا) - استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان به جهت کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشور، توسط معاون اول ریاست جمهور و وزیر آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان به جهت کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشور

استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش وپرورش که صبح امروز در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، حضور یافتند.

در این مراسم از استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی توسط معاون اول ریاست جمهور و وزیر آموزش و پرورش بمناسبت کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشور در جذب درآمدهای مالی قانون شوراها و استیفای حقوق آموزش و پرورش در سطح کشور تجلیل شد.

«محسن حاجی‌میرزایی» وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از تلاش اعضای شوراهای آموزش و پرورش در سراسر کشور، گفت: «قانون شوراها که در سال ۷۲تصویب شده به حق یک قانون بسیار مترقی، مهم و تأثیرگذار است که می‌تواند مشارکت گسترده‌ای را فراهم کند و ارتقای کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت را موجب شود و گامی در جهت هم‌افزایی منطقه‌ای است. در این قانون مواد بسیار خوب و مهمی پیش‌بینی شده است، مواد مهمی درباره تامین منابع، پیوند آموزش و پرورش با سایر بخش‌ها، پیوند آموزش و پرورش با دغدغه‌های منطقه‌ای و توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، توسعه عدالت آموزشی و تقویت و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ... همه ظرفیت‌های مهمی است که در این قانون پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: «علی‌رغم همه موفقیت‌هایی که در قالب این قانون کسب شده است اما به نظر می‌رسد بخش مهمی از ظرفیت‌های قانون شوراها معطل مانده است که باید برای اجرا و تحقق هدف نهایی این قانون تلاش کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «مشارکت یکی امر راهبردی است، هرچند که تقسیم کار اجتماعی ما را از هم جدا کرده است و هر کسی مشغول کاری است اما دستیابی به موفقیت پایدار و استمرار موفقیت و‌ حل پایدار مسایل، نیازمند تدبیر هوشمندانه‌ای از این جدا‌سازی‌ها است و این تفکیک‌ها باید در یک کل و در یک تصویر ملی برای دستیابی به یک هدف بزرگ جمع شود.»

حاجی میرزایی با بیان اینکه همه ما برای پیشرفت ایران، توسعه رفاه اجتماعی، کاستن از فقر و بیماری و توسعه عدالت، حفظ هویت ایرانی و اسلامی، نقش‌آفرینی در دنیای کنونی تلاش می‌کنیم گفت: «این پیوند به این معنی است که ما ذیل ماموریت‌های این قانون می‌توانیم یکی شویم».

جهانگیری معاون اول رئیس ‌جمهور نیز با بیان اینکه شاه کلید اصلی توسعه کشور، نظام تعلیم و تربیت است؛ افزود: اصلاح در نگرشها توسط نظام تعلیم و تربیت تاثیر مستقیم در توسعه کشور و ارتقا زیر ساختهای اقتصادی و فرهنگی کشور دارد.

وی خاطر نشان کرد: قانون شوراهای آموزش و پرورش با بهره مندی از ظرفیتهای مختلف نهادهای دولتی و غیردولتی از قوانین مهم در توسعه کشور محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار