پیام مدیر کل آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی  به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش

بسمه تعالی

((وشاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله ( قرآن کریم /سوره مبارکه آل عمران بخشی از آیه شریف 159 ))

با حمد خداوند متعال ودرود وصلوات برمحمد (ص)وآل محمد

بدون شک ،آموزش وپرورش به عنوان مهمترین نهاد تربیتی کشور ،موجب قوام فرهنگ عمومی وتعالی جامعه می باشد ومأموریت مهم در تداوم رسالت پیامبران عظیم الشأن الهی ،ائمه اطهار (ع) وتحقق منویات مقام معظم رهبری را برعهده دارد. بی شک تحقق ارزش ها وآرمانهای متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه درتمام ابعاد فرهنگی ،علمی ،اجتماعی واقتصادی است. احراز جایگاه مناسب درعرصه تعلیم وتربیت از مهمترین زیر ساختهای تعالی پیشرفت همه جانبه کشور وابزار جدی برای ارتقاء سرمایه انسانی شایسته کشور درعرصه های مختلف است ، لذا حضور سازنده ،فعال وپیشرو در میان ملتها وکسب آمادگی برای برقراری عدالت ومعنویت در جهان ،تربیت انسانهای عالم ،متقی وآزاده از ضروریات است.

آموزش و پرورش ، شالوده پیشرفت و توسعه جامعه در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و زمینه ساز بالندگی اندیشه هاست از این رو مشارکت فکری نخبگان جامعه و دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت در دستیابی به نظام آموزشی فعال و پویا ضروری است. تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ، آغاز تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت و گامی مهم و ماندگار در راستای بهره گیری از خرد جمعی ، فرهنگ سازی مشارکت ، بهره مندی از ظرفیت های محلی سازمان های دولتی ، غیردولتی و مردم نهاد و نظارت مردم بر آموزش و پرورش است و التزام به این چارچوب ، مطرح شدن مسائل آموزش و پرورش به عنوان یک دغدغه ملی، ترسیم افق های روشن در شکوفائی استعدادهای نهفته فرزندان مستعد ایران اسلامی ، توسعه همه جانبه نظام آموزشی را با اهتمام جدی فرزانگان علم و ادب به ارمغان خواهد آورد.

گرامیداشت هفته تشکیل شوراهای آموزش و پرورش فرصت بسیار مغتنمی است تا مراتب سپاس و قدردانی خودمان را از زحمات و تلاش های بی وقفه و ارزنده تمامی فرهنگیان دلسوز و بصیر و مدیران سختکوش و توانمند و اعضای محترم شوراهای آموزش و پرورش استان ، شهرستانها و مناطق تابعه که در کمال اخلاص و ایثار در راستای تعلیم و تربیت نسلی اندیشمند، عالم، خلاق، سخت کوش، مؤمن، متعهد و ولایتمدار تلاش می نمایند، اعلام نمائیم.

ابراهیم محمدی

مدیر کل و دبیر شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار