اهداء قرآن کتابت شده با قلم استاد مرتضی شعبانی به مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان

همدان (پانا) - استاد مرتضی شعبانی یکی از اساتید بنام خوشنویسی کشور است که نقش بسزایی در تأسیس انجمن خوشنویسان همدان داشته و سابقه دو دوره سرپرستی این انجمن را نیز عهده دار بوده است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اهداء قرآن کتابت شده با قلم استاد مرتضی شعبانی به مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان

به گزارش پانا از همدان، او در سال ١٣٢٥ در یک خانواده مذهبی در همدان چشم به جهان گشود، در طول عمر هنری خود از محضر اساتیدی چون سیدحسن میرخانی، احمد تیموری، غلامحسین امیرخانی، مرحوم عبدالله فرادی، یدالله کابلی و محمدعلی سبزه کار بهره مند شده است.

پدر و یکی از برادران او در سال های دفاع مقدس و در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند و دو برادر دیگرش نیز از جانبازان و ایثارگران این مرز و بوم هستند. مرتضی در دامان مادری پرورش یافته که تا زمان حیات خود معتقد بود نباید به واسطه معامله فرزندان خود با خدا که در راه دفاع از اسلام و میهن به شهادت رسیده یا جانباز شده بودند، تسهیلاتی دریافت کند.
او به واسطه خوابی که در سحرگاه یکی از شب های ماه مبارک رمضان سال جاری دیده بود، تصمیم به نگارش قرآن کریم به خط نسخ ایرانی(نسخ ایرانی سبکی از خط نسخ است که توسط احمد نیریزی پایه گذاری شد) گرفت و طی مدت کمتر از 5 ماه و در روز اربعین حسینی این کار را به سرانجام رساند.
شعبانی نسخه اصلی این قرآن را که در قالب نسخ ایرانی نگارش و با نقاشی‌خط و گرایش های نو، مزین به تذهیب و ورق طلا شده بود ، به مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان اهدا کرد و در سال ٩٨ به عنوان شهروند برگزیده انتخاب شد.
شعبانی که پس از گذراندن دوره های مقدماتی، متوسط، خوش، عالی، ممتاز و فوق ممتاز خوشنویسی موفق به کسب درجه استادی، معادل با دکترای هنر شده است، در بهمن ماه 96، ٥٠ تابلو از آثار خود را به تالار قرآن همدان اهدا کرده و سابقه برگزاری 22 نمایشگاه انفرادی در راستای امور خیریه، حمایت از بیماران کلیوی و افراد سخت درمان و همچنین شرکت در بیش از ۲۰۰ نمایشگاه داخلی و خارجی را در کارنامه هنری خود دارد.
شعبانی هم‌چنین یک قرآن گروهی و ١٤ تابلو نفیس از آثار خود را که مزین شده با تذهیب و ورق طلا بود به موزه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و 14 تابلوی دیگر از آثار خود به همراه یک قرآن گروهی را نیز به حرم اباعبدالله الحسین (ع) اهدا کرده و هم اکنون مشغول نگارش نسخه ای جدید از کتاب قرآن با خط نستعلیق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار