بیمه بیکاری ۲ هزار و ۷۸۶ نفر در لرستان برقرار شد

خرم آباد (پانا)مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیمه بیکاری ۲ هزار و ۷۸۶ نفر امسال برای افرادی که به اجبار از کار اخاج شده اند برقرار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بیمه بیکاری ۲ هزار و ۷۸۶ نفر در لرستان برقرار شد

علی آشتاب روز شنبه با اعلام این خبر افزود:‌ تلاش می شود از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، مقرری بگیران بیمه بیکاری، مهارت آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب و کار برای آینده فراهم شود که امسال ۳۵۱ نفر در این راستا در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

وی اظهار داشت:‌ بیمه شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اشتغال مجدد ۸۰ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در سالجاری خبر داد و تصریح کرد:‌ بیمه بیکاری به افرادی تعلق می گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می شوند.

آشتاب اضافه کرد: همچنین ازمجموع یک هزار و ۹۸۰ درخواست مطرح شده در کمیته بدوی و تجدید نظر، یک هزار و ۴۵۵ درخواست، تایید و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار