ادارات لرستان موظف به استفاده از تولیدات استان هستند

خرم آباد(پانا)معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به شعار سال و به منظور حمایت از تولیدات لرستان، ادارات استان موظف شده اند از محصول کارخانه و واحدهای تولیدی استان استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ادارات لرستان موظف به استفاده از تولیدات استان هستند

علی شیخ مرادی روز شنبه در گفت و گو با پانا فزود:‌واحدهای تولیدی استان محصولات متنوعی در خصوص مواد غذایی، بهداشتی، لبنی، آب معدنی، ظروف یکبار مصرف و مصالح ساختمانی دارند که باید مورد توجه ادارات استان باشد.

وی ادامه داد: در این راستا با همکاری اداره کل استاندارد، ۹۳ واحد برای فروش مصالح ساختمانی تولید استان تعیین شده اند و برای مابقی واحدها نیز برنامه ریزی در دست اقدام است اما بخشی از این مسایل فرهنگی و روانی است که مردم تمایلی به خرید تولید داخل استان یا کشور ندارند.

وی ادامه داد: واحدهای موفقی در استان وجود دارد که باید معرفی شوند که در این خصوص باید تبلیغات از مدارس آغاز شود، طرح توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار ( تاپ) انجام شده و صدا و سیما نیز در معرفی کارآفرینان موفق و کالاهای با کیفیت اقدام کند.

معاون صمت لرستان گفت:‌ متاسفانه واحدهایی بدون مجوز فعالیت می کنند و در صورت برخورد و یا تعطیل کردن آنها با واکنش اجتماعی و جو ناسالمی مواجه می شویم چراکه مردم همچنان معتقد به خرید کالای ارزان، تحت هر شرایطی هستند.

شیخ مرادی اظهار داشت: باید از واحدهای فعال حمایت کرده و نبایستی واحدهای زیرپله ای را به بهانه حمایت از تولید، پشتیبانی کرد.

وی همچنین خودروهای شوتی را از بحران های استان برشمرد و افزود: باید مبادی اصلی و رسمی کشور را کنترل کنیم و اجازه ندهیم "پدرخوانده ها" لوازم خانگی همچون تلویزیون و یخچال قاچاق را از گمرکات و اسکله ها وارد کنند.

وی با تاکید بر رونق گردشگری مشاغل، آشنایی مردم با تولیدات داخل و فرهنگ سازی در این زمینه تصریح کرد: شرایط باید برای قاچاقچیان از مبادی ورودی کشور تا بازارهای کوچک شهرستان ها ناامن شود.

بیش از ۹۶ درصد صنعت استان را صنایع کوچک تشکیل داده که ۳۰ درصد این صنایع در شهرک ها و نواحی مستقر هستند و یکهزار و ۳۲۴ پروانه بهره برداری صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان صادر شده که ۹۶ درصد آن صنایع کوچک هستند و در ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی در مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار مستقر شده اند.

اشتغال صنعت لرستان حدود ۲۰ هزار نفر است و بنا بر آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار