نامگذاری مرکزتصویر برداری بیمارستان ابرکوه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی

ابرکوه (پانا) - رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) ابرکوه گفت: یک دستگاه سی‌.تی‌.اسکن «زیمنس ۱۶ اسلایس »به ارزش ۲۴ میلیارد ریال برای این شهرستان خریداری شد و مرکز تصویر برداری و سی. تی. اسکن این واحد بهداشتی و درمانی به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نامگذاری گردید.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نامگذاری مرکزتصویر برداری بیمارستان ابرکوه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی

به گزارش ایرنا دکتر محمدعلی شیخی با بیان اینکه این دستگاه از نیازهای اساسی حوزه بهداشت و درمان منطقه بود، افزود: این دستگاه با کمک هیات امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان و با کمک منابع مالی بیمارستان و افراد خیر و هیات های مذهبی ابرکوه خریداری و تحویل شد .

وی با قدردانی از تلاش و پیگیری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسوولان در پیگیری تامین دستگاه یادشده تاکید کرد: همزمان با انتقال دستگاه ، عملیات ساخت مکان سی. تی .اسکن با ۲۰۰ مترمربع زیربنا آغاز شد و برای ساخت محل این دستگاه و تجهیز آن ۱۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد .

شیخی با اشاره به اینکه اوایل فصل بهار ساختمان آماده و تجهیز می شود و دستگاه یادشده نصب خواهد شد، اضافه کرد: با راه اندازی بخش مراقبت های ویژه آی.سی.یو (. ICU) و این بخش ۶۰ درصد اعزام بیمار به مرکز استان یزد کاهش پیدا کرده و کمک شایانی به درمان بیماران تصادفی در غرب استان یزد و شمال استان فارس خواهد شد .

این مسوول اضافه کرد: برش‌نگاری رایانه ای یا توموگرافی رایانه‌ای (Computed Tomography scan (CT scan یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است؛ بعد از رادیوگرافی ساده، سی‌.تی‌.اسکن بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان صدمات مغزی ، ریوی ، ستون فقرات و ... می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار