برگزاری چهاردهمین نشست والعصر با هدف تبیین گام دوم در یزد

یزد(پانا)- چهاردهمین نشست اندیشه‌ورزی والعصر با موضوع مدل‌های عام و خاص تمدن نوین اسلامی با حضور غلامحسین دشتی تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی در یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهاردهمین نشست والعصر با هدف تبیین گام دوم در یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، به منظور تبیین گام دوم انقلاب و در ادامه سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی والعصر، مدل‌های عام و خاص تمدن نوین اسلامی با حضور غلامحسین دشتی مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی تبیین، تحلیل و بررسی شد.

در این مراسم که جمعی از روحانیون، طلاب، فعالان فرهنگی، هنرمندان و علاقه‌مندان حضور داشتند، دشتی با تبیین تمدن مطلوب و مؤلفه‌های آن در خصوص ماهیت تمدن، نحوه تحقق تمدن توحیدی، منابع شناخت و نظریه‌پردازی تمدن توحیدی و مؤلفه‌های بنیادین شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی مطالبی را بیان کرد.

او با بیان این که ماهیت تمدن به دو بخش توحیدی و غیر توحیدی تقسیم می‌شود، افزود: تمدن توحیدی یعنی تجلی حق‌تعالی در مرتبه خالقیت در جامعه انسانی و تمدن غیر توحیدی؛ تجلی شیطان در مناسبات فردی و اجتماعی (کفر، شرک، نفاق) است.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی در ادامه به نحوه تحقق تمدن توحیدی اشاره کرد و تلاش برای شکوفایی ظرفیت‌های الهی‌ـ‌ انسانی (فطرت‌الله) در چارچوب مؤلفه‌ها و ساختار‌های نظری و عملی در جامعه بشری را از جمله راه‌کار‌های مؤثر در این زمینه دانست.

دشتی، معرفت‌شناسی، برای شناخت حقیقت، هستی‌شناسیبرای شناخت آرمان‌های حیات طیبه و راه‌های وصول به آن و انسان شناسی برای شناخت و شکوفایی ظرفیت‌ها را منابع شناخت و نظریه‌پردازی تمدن توحیدی برشمرد.

او تقوای فردی و اجتماعی به عنوان اصل بنیادین، عدالت همه‌جانبه (محصول اصل تقوا)، آزادی و استقلال (آزادی برای استقلال)، وحدت توحیدی (با محوریت نبوت، امامت و ولایت) و پیشرفت مادی و معنوی (علم و عمل صالح) را از مهم‌ترین مؤلفه‌های بنیادین شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

این نشست با همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، تسریع در رشد و انتشار گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین صحیح و شفاف مواضع در چارچوب نظریه نظام انقلابی، امیدآفرینی و افزایش روحیه جهادی و انقلابی در جامعه از اهداف برگزاری نشست‌های «والعصر» عنوان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار