مدیرکل آموزش و پرورش استان:

رتبه ی زنجان در کنکور هشت پله ارتقا یافته است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: رتبه کنکور دانش‌آموزان استان با رشد هشت پله ای به جایگاه ۱۶ رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رتبه ی زنجان در کنکور هشت پله ارتقا یافته است

ابراهیم رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، از افزایش رتبه کنکور دانش‌آموزان زنجانی خبر داد و اظهار کرد: رتبه کنکور دانش‌آموزان استان با رشد قابل توجه از رتبه ۲۴ در سال گذشته و رتبه ۱۶ در سال‌جاری رسیده که رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه رتبه کنکور دانش‌آموزان زنجانی در ۱۰ ساله گذشته سیر نزولی داشت ولی امسال با افزایش قابل توجهی برای کنکور ۹۸ مواجه بودیم.

وی افزود: رتبه کنکور دانش‌آموزان زنجانی در سال ۹۲ برابر با ۱۹ کشوری بود که با نزول در سال‌های بعد از آن در سال ۹۶ به ۲۳ کشور و در سال قبل به رتبه ۲۴ رسید ولی امسال رتبه کنکور دانش‌آموزان زنجان افزایش یافت و به ۱۶ رسید.

رفیعی با اشاره به تغییرات در رتبه کنکور در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: امسال رتبه دانش‌آموزان زنجانی در رشته ریاضیات ۱۷، رشته تجربی ۲۲، رشته انسانی ۲۱، رشته هنر ۱۳ و زبان انگلیسی رتبه ۱۱ کشور را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: اعتماد به نفس، اراده، تلاش، تمرین، آموزش، برنامه‌ریزی دقیق، جدیت، پشتکار، حمایت خانواده و کلاس‌های مدرسه، از جمله عواملی است که تاثیر بالایی در موفقیت دانش‌آموزانی که رتبه آنان بهبود یافته، داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار