ذخیره بیش از ۷ هزار تن کالای اساسی ویژه شب عید در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - هفت‌هزار و ۸۱ تن کالای اساسی ویژه شب عید در این استان ذخیره شده که در روزهای پایانی سال به بازار تزریق می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ذخیره بیش از ۷ هزار تن کالای اساسی ویژه شب عید در آذربایجان‌غربی

غلامرضا بابایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در خصوص کالاهای اساسی هیچ‌گونه کمبود یا مشکلی در استان وجود ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر سه‌هزار تن برنج، یک‌هزار و ۲۵۰ تن روغن، یک‌هزار و ۲۸۰ تن شکر، ۲۸۴ تن گوشت و یک‌هزار و ۲۶۷ تن گوشت مرغ منجمد در استان ذخیره شده‌است.

او اضافه کرد: علاوه بر آنها، میزان ذخیره گندم در آذربایجان‌غربی بیش از ۱۶۴ هزار تن بوده و مشکلی در تامین این ماده غذایی مهم در استان وجود ندارد.

بابایی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به عنوان استان معین برای تأمین سیب مورد نیاز شب عید ۱۱ استان دیگر تعیین شده‌است، بیان کرد: قرار است طی ۲ ماه آینده بیش از هشت‌هزار و ۸۰۰ تن سیب در اختیار این استان ها قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: میوه مورد نیاز برای مصرف شب عید در استان نیز ۸۰۰ تن سیب درختی و یک‌هزار و ۸۰۰ تن پرتقال بوده که در این خصوص نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده‌است.

بابایی اضافه کرد: میوه مورد نیاز شب عید شهرستان های استان بر حسب جمعیت تأمین و در بازه زمانی مشخص شده توسط زنجیره توزیع مشخص در هر شهرستان با قیمت یارانه‌ای توزیع خواهد شد.

بازار ویژه شب عید از حدود یک و نیم ماه آینده برپا می‌شود و تامین‌بودن اقلام مصرفی شب عید تاثیر زیادی در جلوگیری از افزایش روانی قیمت‌ها دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار