کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت پاکدشت:

اهداف تربیت اسلامی با هم افزایی آموزش و پرورش و اداره تبیغات اسلامی تحقق می یابد

پاکدشت(پانا) - نشست فصلی کمیته همکاری آموزش و پرورش با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت با محوریت تحقق اهداف تربیت اسلامی در مدارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اهداف تربیت اسلامی با هم افزایی آموزش و پرورش و اداره تبیغات اسلامی تحقق می یابد

در این جلسه،هادی علی عسگری کارشناس مسئول اقامه نماز، قران و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در سخنانی با تاکید بر نقش مهم اداره تبلیغات اسلامی در خصوص برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس اظهار کرد: با توجه به این که آموزش و پرورش سرمایه انسانی و آینده سازان کشور را تعلیم و پرورش می‌دهد از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است و برگزاری طرحهای مختلف دینی در تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان بسیار مهم و مبنایی محسوب می شود.

اودر ادامه با بیان این که تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان باید در اولویت فعالیتهای اداره تبلیغات و آموزش و پرورش باشد،بیان کرد: روحانیون وظیفه خطیری در یاری رساندن به آموزش و پرورش در راستای تربیت دینی دانش آموزان دارند چرا که همه ما معلم هستیم و یک هدف را دنبال می کنیم. کودکان ونوجوانان در دست ما امانت هستند و کوتاهی در این زمینه همه را دچار خسران خواهد کرد پس این تعامل بسیار جدی است.

علی عسگری اذعان کرد: مسائلی از قبیل اعزام مبلغان، طرح نماز، طرح نشاط، طرح امین، انجمنهای اسلامی، برگزاری جشن تکلیف و نظایر این ها فعالیتهای مهم و جدی است و بررسی محتوایی آنها نیاز به جلسات و همکاری‌های بیشتری دارد.

سپس حجت السلام فرجی رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت نیز درسخنانی به لزوم پیگیری مجدانه مصوبات این نشست که شامل بررسی کیفیت حضور مبلغین در مدارس شهرستان و استمرار همکاری با آموزش و پرورش، پیگیری اجرای تفاهم نامه جهت تشکیل سلسه گفتمان های دینی و جلسات پاسخ به شبهات دینی،مذهبی دانش آموزان در کلیه مدارس متوسطه دوره دوم در نیم سال دوم سال تحصیلی جاری، بررسی عملکرد روحانیون در طرح امین روحانی مستقر در مدرسه در نیمسال اول سال تحصیلی تاکید کرد.

او افزود:این تفاهنامه با هدف تقویت بنیه دینی و اعتقادی دانش آموزان در مواجهه با شبهات و انحرافات فکری و عقیدتی، کمک به تقویت و ارتقای سطح دانش و بینش دینی و مذهبی مخاطبان، تبلیغ چهره به چهره موضوعات مختلف دینی در قالب برگزاری جلسات گفتمان به صورت کارگاهی و پرسش و پاسخ، به روز کردن اساتید طرح و استفاده از توان علمی آنان در راستای استفاده مطلوب و مناسب از مدیریت برگزاری گفتمان دینی در مدارس منعقد شده است.

حجت الاسلام فرجی خاطر نشان کرد:حضور و شرکت دانش آموزان و استقبال آنها از مسابقات فرهنگی و قرآنی این شهرستان بسیار چشمگیر بوده و نسبت به دیگر شهرستانها در رده بالایی قرار گرفته و هرساله نیز بر آن افزوده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار