جمع آوری بیش از ۳۸۴ میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: درسال جاری مبلغ بیش از ۳۸۴میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جمع آوری بیش از ۳۸۴ میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی

عزیز سهندی افزود: در سال جاری بیش از ۳۸۴میلیارد و ۶۵۸میلیون ریال زکات جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان رتبه دوم را در خصوص جمع آوری زکات در کشور کسب کرده است، تصریح کرد: بیشترین زکات جمع آوری شده مربوط به شهرستان مهاباد با رقم بیش از ۶۷ میلیارد و ۱۰۸میلیون ریال است.

سهندی مهمترین وظیفه مبلغین و عاملین زکات را تبلیغ ،فرهنگسازی و نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اسلامی دانست و یادآورشد: میزان زکات جمع آوری شده در ارومیه از آغاز سال جاری تاکنون ۳۵ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال است.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی عمده فعالیت شورای زکات روستایی را برنامه ریزی و ساماندهی امورات مربوط به فرهنگ سازی، تبلیغ ، همکاری با مسئولین اجرایی زکات استان در جمع آوری و جذب زکات اعلام و اظهار کرد: در استان ۱۱۵۵مورد شورای زکات وجود دارد که تعداد ۸۰۰ مورد از انها فعال و مابقی غیر فعال هستند.


وی در خصوص محل هزینه کرد زکات جمع آوری شده نیز افزود: از کل زکات جمع آوری شده در سال جاری ۹۱ درصد در امور فقرا و نیازمندان هزینه شده و بیش از ۳۵میلیارد ریال نیز در امور پروژه های عمرانی و عام المنفعه هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار