مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

مسائل تربیتی دانش آموزان باید به اولویت خانواده ها تبدیل شود

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به رویکرد تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در کنار توجه به وضعیت تحصیلی و عملی دانش آموزان، مسائل تربیتی باید به اولویت و دغدغه اصلی خانواده ها تبدیل شود .

کد مطلب: ۱۰۰۵۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مسائل تربیتی دانش آموزان باید به اولویت خانواده ها تبدیل شود

گردهمایی مشترک کارشناسان مشاوره و کارشناس مسئولان و کارشناسان مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی استان صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این گردهمایی اظهار کرد: امروز یکی از چالشهای اساسی خانواده‌ها و نظام تعلیم و تربیت، شکافت بین نسلها و شیوع آسیبهای اجتماعی گوناگون است.

او با بیان اینکه مسائل تربیتی دانش آموزان باید به اولویت خانواده ها تبدیل شود؛ افزود: ۶۰۷هزار دانش آموز در قریب به ۵هزار مدرسه استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند که با موضوعات تربیتی مختلف روبه رو هستند.

محمدی خاطر نشان کرد: طرح یاریگران زندگی و نماد دو طرح شاخص آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

او همچنین ادامه داد: پیشگیری از تبدیل ناهنجاریها به هنجار و مداخله به هنگام دو راهبرد آموزش و پرورش در مواجهه با آسیبهای اجتماعی دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: عدم اعتماد به نفس، پرخاشگری، خودمحوری، بلند پروازی و هنجار شکنی منجر به ورود نسل جوان در وادی آسیب های اجتماعی می شود.

او بیان کرد: عوامل اجتماعی همچون عدم پایبندی خانواده‌ها به آموزه های دینی، مشکلات معیشتی و فقر فرهنگی در شیوع آسیبهای اجتماعی دخیل است. امروز در عصر فرا ارتباطی و اطلاعاتی هستیم که کلید واژه آن زندگی مجازی است. فضای مجازی، زندگی دوم نسل های جدید شده است که از عوامل تأثیر گذار در آسیبهای اجتماعی نوپدید و تهدید کننده زندگی معنوی انسان است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: تدبیر نظام تعلیم و تربیت در راستای توانمند سازی اولیا در مواجهه با آسیبهای اجتماعی بسیار راه‌گشاست.

محمدی اضافه کرد: الگودهی مناسب همچون آشنایی نسل جوان با رشادتهای سردار سلیمانی یک روش تأثیر گذار برای بهبود سبک زندگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: باید پیشگیری از اعتیاد با آگاه بخشی به دانش آموزان و اولیا آنها همواره در دستور کار قرار گیرد.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز گفت: امروز یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش، پرداختن به امور تربیتی و بحث آسیب های اجتماعی است.

او افزود: امروز موضوع گسترش انواع مواد مخدر در جوامع حساسیت ویژه ای دارد که باید در راستای پیشگیری از به دام افتادن نسل جوان در این وادی بیش از پیش تلاش کنیم.

قاسمی گفت: طرح یاریگران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش استان در مدارس منتخب آذربایجان غربی اجرا می شود.

گفتنی است در این گردهمایی با حضور مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص طرح یاریگران زندگی بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار