دومین جلسه قطبی شورای آموزگاران ناحیه یک برگزار شد

یزد(پانا)- دومین جلسه قطبی شورای آموزگاران ناحیه یک با هدف بررسی مشکلات، هماهنگی در مسائل آموزشی، پرورشی و اداری در نمازخانه دبستان دخترانه 22 بهمن ناحیه یک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دومین جلسه قطبی شورای آموزگاران ناحیه یک برگزار شد

در ابتدا این جلسه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، ضمن تشکر از زحمات همکاران و آموزگاران گفت: آموزش و پرورش با توجه به سند تحول بنیادین نیاز به یک تحول عظیم دارد که با استفاده از طرح های خلاق معلمان و مدیران عزیز اتفاق خواهد افتاد.

"زهره امیرچقماقی" افزود: بررسی کتب درسی توسط معلمان و فرستادن نظرات خود به صورت مکتوب برای وزارت آموزش و پرورش می تواند گامی بسیار مهم در رفع اشکالات و ابهامات مطالب درسی داشته باشد.

وی اضافه کرد: سند تحول بینادین در آموزش پرورش با اتکا به آموزه های قرآن، اسناد بالادستی من جمله سند چشم انداز بیست ساله (افق 1404 هجری و شمسی)، نقشه جامع علمی کشور تنظیم شده است و آموزش پرورش باید در پایان دوره به اهداف تعیین شده در سند تحول دست یابد و رکن اساسی رسیدن به این تحول به وسیله فعالیت های معلمان زحمتکش انجام خواهد شد.

"امیرچقماقی" در رابطه با تنبیه بدنی نیزگفت: تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش است و معلمان می توانند با مراجعه به فصل ششم کتاب آیین نامه اجرایی مدارس راه های برخورد و ارتباط با دانش آموزان را مطالعه نمایند.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی گفت: دوره ابتدایی در جهت رشد و شکوفایی استعداد دانش آموزان تا این اندازه اهمیت دارد که در تعریف نظام جدید آموزشی به دوره «اساس» نام گرفته است.

خدیجه پاپوش افزود: به دلیل این اهمیت و نقشی که معلمان و مدیران این مقطع تحصیلی در رشد تربیتی و آموزشی دانش آموزان به عهده دارند لازم است کارکردهای مهم این دوره از نگاه فعالیت آموزشی و پرورشی شناخته شود تا جایگاه فعالیت مدیران و معلمان مجال بررسی پیدا کند.

" پاپوش" افزود: آموزش و پرورش ناحیه یک توجه بسیار ویژه ای به دوره ابتدایی دارد و برنامه ها و اقداماتی برای بهتر شدن این دوره حساس در دست اقدام می باشد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت هایی برای کاهش اختلالات یادگیری در دوره پیش دبستانی انجام شده است تا مشکلات ورود دانش آموزان به پایه اول دبستان حل شود.

پاسخگویی به سوالات معلمان از دیگر برنامه ها ی این نشست بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار