پست بانک لرستان ۳۲۴ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی پرداخت کرد

خرم آباد(پانا)مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: در حوزه اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، پست‌بانک این استان ۳۲۴ میلیارد ریال را در قالب ۴۲۹ طرح توسعه اشتغال از محل منابع صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار و سهام‌های حمایتی به متقاضیان پرداخت کرده است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پست بانک لرستان ۳۲۴ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی پرداخت کرد

شهاب حیدری روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود:‌ این تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی توسط پست‌بانک این استان با هدف رفع مشکلات مناطق محروم، ایجاد اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان و دانشگاهیان و همچنین توسعه خدمات در مناطق دورافتاده به مردم مناطق روستایی اعطا شده است.

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۸ باجه بانکی پست‌بانک در استان فعال است، ادامه داد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار پرداخت تسهیلات بدون سود و با بهره کم است که با توجه به اهمیت موضوع، و حمایت از تولیدکنندگان باید به‌صورت ویژه در لرستان به آن پرداخته شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: در این راستا ۳۰ باجه جدید پست بانک در مناطق روستایی استان نصب و تاکنون ۲۳ دستگاه راه اندازی شده که از این تعداد، سهم شهرستان نورآباد ۱۰، دورود پنج، کوهدشت سه، بروجرد سه، پلدختر سه، خرم‌آباد ۲، الیگودرز ۲ و الشتر ۲ باجه است.

حیدری با اشاره به اینکه هرکدام از این باجه‌ها مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند، گفت: منابع این طرح از محل طرح تکاپو تامین‌شده که از ۳۰ باجه بانکی دریافت‌کننده این تسهیلات، تعداد ۲۳ طرح به‌صورت کامل انجام‌شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این باجه‌ها با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم برای انجام امور بانکی ایجاد شده و تلاش می شود مابقی باجه ها نیز امسال راه اندازی شود.

وی با اشاره به فعالیت ۷۱ دستگاه خودپرداز پست بانک در نقاط شهری و روستایی لرستان اظهار داشت: از این تعداد ۴۳ دستگاه از طریق وزارت ارتباطات برای استان در نظر گرفته شده که با مکان‌یابی مناسب و دقیق به منظور تامین رفاه حال مردم و جلوگیری از ترددهای غیرضروری روستاییان به شهرها جانمایی شده‌اند.

حیدری با اشاره به اینکه اداره کل ارتباطات استان لرستان به‌عنوان بستر و محور توسعه و کارآفرینی در عصر جدید مورد توجه است، افزود: این اداره کل به‌عنوان متولی این حوزه تلاش بسیاری در راستای بهبود زیرساخت‌های شهری و روستایی استان انجام داده که با توجه به فراهم شدن این شرایط، باید از این فرصت برای ارتقاء کسب‌وکار و توسعه اشتغال استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار