رییس سازمان صمت: ۱۰۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی یزد انجام شد

یزد(پانا)- رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت (صمت) یزد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان با هدف کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار انجام شد که برای پنج هزار و ۸۷۰ مورد بازرسی پرونده تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان صمت:  ۱۰۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی یزد انجام شد

محمدرضا علمدار یزدی، روز پنجشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان که با حضور حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و محمدعلی طالبی استاندار برگزار شد، افزود: در مجموع ۶ هزار و ۶۷۱ پرونده تخلف به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در این مورد تشکیل شد.

وی تصریح کرد : این استان در تعداد برگزاری جلسات تنظیم بازار، تعداد مصوبات، تامین کالاها، توزیع و بازرسی رتبه نخست را در کشور داراست.
علمدار یزدی اظهارداشت :برای توزیع هزار و ۹۳۹ تن گوشت تاکنون ۸۰ جلسه برگزار و استان به چهار منطقه تقسیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها کار توزیع بر اساس نسبت جمعیت انجام و سهمیه بیشتری برای شهرستان های محروم در نظر گرفته می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت : این استان یکی از تولیدکنندگان کاغذ است و در زمان کمبود، بخشی از نیازهای ۱۵ استان تامین شدو ۱۵۱ هزار جلد دفترچه دانش آموزی با همکاری سایر دستگاه ها نیز توزیع شد.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۷۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می شود ، گفت: از این میران ۶۰ تن آن مازاد بر نیاز است که به استان‌های دیگر ارسال می شود.
علمدار یزدی در مورد توزیع لاستیک هم افزود: با همکاری اتحادیه لاستیک فروشان، نرم افزاری تهیه شد که در قالب آن ۱۲۱ هزار حلقه لاستیک سبک به ۴۰ هزار متقاضی تحویل شد ضمن اینکه ۱۵۵ هزار لاستیک سنگین و نیمه سنگین نیز وارد استان شد که ۱۱۳ هزار مورد آن با صدور حواله توزیع شد ه است.
وی یادآور شد: امسال توزیع و ذخیره سازی میوه شب عید استان بر عهده این سازمان است که با توجه به نیاز استان هزار تن پرتقال والنسیا و ۶۰۰ تن سیب درختی در نظر گرفته شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۱۹۰ هزار نفر جمعیت حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار