فیلم « خواب‎‌های خط‌خطی» در یزد تحلیل شد

یزد(پانا)- فیلم داستانی «خواب‌های خط‌خطی» با موضوع کودک و نوجوان اثر رضا احمدی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمحمدحسینی مهریزی در یکصد و سیزدهمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد اکران و تحلیل ‌شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
فیلم « خواب‎‌های خط‌خطی» در یزد تحلیل شد

به گرارش عصر پنجشنبه روابط عمومی حوزه هنری یزد، این فیلم که به مسائل تربیتی‌ ـ‌ آموزشی در حوزه کودک اشاره دارد با درون‌مایه‌ آداب و رسوم و فرهنگ بومی استان یزد در شهرستان میبد تولید شده است.

در این نشست که برخی از عوامل و بازیگران فیلم و جمعی از اهالی سینما حضور داشتند ابتدا خواب‌های خط‌خطی به نمایش درآمد و سپس با حضور سیدمحمد حسینی کارگردان و ابوالفضل حاج‌محمدحسینی صدابردار فیلم در خصوص مراحل تولید، سختی‌ها، شیرینی‌ها و ویژگی‌های این اثر گفت و گو و تبادل نظر شد.

کارگردان خواب‌های خط‌خطی با اشاره به حضور این فیلم در بخش مسابقه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که از ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور امسال در اصفهان برگزار ‌شد اظهار داشت: این فیلم داستان زندگی پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که دچار عارضه خواب‌گردی است و سرانجام این مشکل با درایت و تجربه مادربزرگش حل می‌شود.

حسینی با تشکر از حوزه هنری استان یزد، شرکت کنندگان، عوامل و بازیگران فیلم بویژه بازیگران کودک، به پروسه تولید فیلم اشاره کرد و گفت: هرچند ما در تأمین هزینه‌های فیلم دچار مشکل بودیم ولی تولید این اثر تجربه بسیار خوبی بود

وی گفت: پیشنهادم به فیلم‌سازان این است که قبل از کلید زدن کار، ضعف‌ها و کاستی‌های احتمالی در زمینه نقش‌ها و فیلمنامه را برطرف کنند و آنگاه نسبت به تولید اثر اقدام کنند تا پروسه تولید سریع‌تر پیش رود.

وی با بیان این که بازی گرفتن از کودک، کاری دشوار و حساسی است، افزود: در هوای ۴۵ تا نزدیک به ۵۰ درجه تابستان میبد، بازی گرفتن از کودکان بسیار سخت بود؛ هرچند تجربه کار در حوزه کودک و نوجوان را داشتم ولی فکر می‌کنم امروز فعالیت در این عرصه و بازی گرفتن از آنها سخت‌تر شده است.

این کارگردان همچنین بهره‌گیری از خانواده، اقوام کودک و روان‌شناس کودک برای بازی گرفتن از کودکان را مفید و مؤثر دانست.

وی هزینه تولید این فیلم ۷۵ دقیقه‌ای را ۱۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و با بیان این که کمبود بودجه، پروژه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: ما به نسبت سایر آثاری که در این زمینه ساخته می‌شود، کمتر هزینه کرده‌ایم.

حسینی با بیان این که ۹۹و ۹ دهم درصد به متن وفادار بوده، تصریح کرد: الان اگر می‌خواستم این اثر را تولید کنم با دیدگاه و نظر دیگری و صبر و حوصله بیشتری اقدام می‌کردم.

وی با اشاره به کمبود فیلمنامه‌های خوب در حوزه کودک و نوجوان، دیالوگ‌های خوب، آهنگی بودن دیالوگ‌ها، گویش یزدی، بهره‌گیری از دیالوگ‌های طنز، استفاده کمتر از فضای خاک آلود و ریتم مناسب را از ویژگی‌های فیلم خواب‌های خط‌خطی برشمرد.

این کارگردان یزدی همچنین با تبیین نکات کلیدی و کاربردی، دیدگاه‌ها و تجارب سینمایی خود را برای فیلم‌سازان جوان و علاقه‌مندان به مباحث آموزشی سینما ارائه کرد.

حاج‌ محمدحسینی صدابردار فیلم هم فعالیت در کنار این گروه را لذت‌بخش و تجربه‌ای مفید دانست و گفت: سعی کردیم از کمترین تجهیزات و امکانات، بهترین استفاده را ببریم.

در این نشست شرکت کنندگان هم دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص این فیلم بیان کردند.

این برنامه چهارمین اکران فیلم بلند فیلم‌سازان یزدی با عنوان حال خوب با هدف تمجید و تشویق آنها بود.

نشست‌های تخصصی باشگاه فیلم حوزه هنری یزد ویژه هنرمندان و علاقه‌مندان هنر هفتم و مباحث آموزشی ـ تحلیلی سینما، هر هفته در سالن نارنجستان این نهاد واقع در خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار