شرکت پارس کروم خزر به مدار تولید بازگشت

ساری (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از راه اندازی مجدد شرکت پارس کروم خزر شهرستان میاندورود و تولید انحصاری ماده اولیه سولفات بازیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
شرکت پارس کروم خزر به مدار تولید بازگشت

کارخانه پارس کروم خزر، کارخانه تولید املاح کروم، تنها تولیدکننده سولفات بازیک در خاورمیانه است که ماده اولیه صنایع چرم‌سازی است.

به گفته حسن خیریانپور با هدایت‌ها و دستورات مؤکد استاندار مازندران و تدابیر متخذه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران و با پیگیریهای فرماندار شهرستان میاندورود شرکت پارس کروم خزر که از سال 1396 به جهت سوء مدیریت و بحران مالی و کارگری تعطیل و غیرفعال شده بود مجدداً احیاء و به مدار تولید بازگشت و در حال حاضر اشتغال مستقیم بیش از 80 نفر نیروی کار برای 3 شیفت کاری مهیا شده است.

او گفت: با احیاء مجدد این کارخانه و بازگشت به مدار تولید و ایجاد بارقه امید و نشاط در کارگران، مدیرعامل این شرکت طی نامه ای به شماره 98/364 مورخ 1398/10/1 کتبا از استاندار محترم مازندران به جهت پیگیری ها و اقدامات و تدابیر متخذه برای فعالیت مجدد این کارخانه تقدیر و تشکر کرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ادامه داد‌: شرکت پارس کروم خزر تنها تولید کننده سولفات بازیک کروم از سال 1368 فعالیت خود را بر اساس پروانه بهره برداری از صنعت و معدن در زمینه تولید بیکرومات سدیم و سولفات بازیک کروم در شهرستان میاندورود آغاز کرده بود لیکن به جهت عدم ثبات مدیریتی و بدهی‌های بانکی و مالیاتی و تأمین اجتماعی و معوقات کارگری و مشکلات حاصل از دفع پسماند دچار بحران و از مسیر اصلی تولید خارج و از اوایل سال 1396 غیر فعال گردید اما با برنامه مدون شده در استانداری مبنی بر شناسایی و احیاء واحدهای راکد خوشبختانه این کارخانه مهم نیز احیاء و به مدار تولید بازگشت .

حسن خیریانپور به مسئولان شهرستان و دستگاه های اجرایی مرتبط استانی و مدیران شرکت تأکید کرد با مراقبت و نظارت دقیق مشکلات کارخانه مزبور را یکی پس از دیگری مرتفع تا بتواند با تمام ظرفیت به تولید و فعالیت خود ادامه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار