فیض: نظم اجتماعی ، همزبانی در همزمانی و قابل پیش بینی بودن در آینده است

تبریز(پانا) -جامعه شناس مسائل اجتماعی گفت: نظم اجتماعی را همزبانی در همزمانی و قابل پیش بینی بودن در آینده ایجاد می کند و بدون آن به خلاقیت و پیشرفت نخواهیم رسید.

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فیض: نظم اجتماعی ، همزبانی در همزمانی و قابل پیش بینی بودن در آینده  است


درنشست استانی دومین کنگره ملی خانواده که با گردهمایی فعالان حوزه خانواده و زنان آذربایجان شرقی و موضوع خانواده و گام دوم انقلاب در سالن همایش شهرداری تبریز برگزار شد، ابراهیم فیض جامعه شناس مسائل اجتماعی، گفت: بحث خانواده در دنیا راهبردی و امنیتی است. اگر خانواده در کشوری ضعیف شود دین هم ضعیف می شود.با استحکام خانواده باید دین را هم تقویت کرد.
وی افزود: هویت اصلی هر دین در خانواده تعریف می شود. ما اگر می خواهیم ولایت هم داشته باشیم بدون خانواده میسر نخواهد بود.
این جامعه شناس خاطر نشان کرد: اگر سه نهاد خانواده ، مذهب و آموزش با هم هماهنگ باشند، جامعه همگرایی فرهنگی و آرامش دارد و اگراین هماهنگی به هم بخورد این آرامش نابود می شود.

وی گفت: اگر خانواده فقط با مذهب همراه شود و آموزش رها شود،اشرافیت مذهبی خانواده رخ می دهد. امروزه جوانان به آموزشهای غلط روی آوردند که آموزش رسانه ای دشمن است و بحران فرهنگی ایجاد شده است.
فیض با اشاره به اینکه اگر خانواده فقط با آموزش ترکیب شود سکولاریسم ایجاد می شودافزود: این نوع ترکیب قبل از انقلاب رایج بود.
وی نظم اجتماعی را همزبانی در همزمانی و قابل پیش بینی بودن در آینده عنوان کرد و گفت: بدون آن به خلاقیت و پیشرفت نخواهیم رسید.خانواده باید بماند تا نظم اجتماعی ایجاد شود.خانواده گذشته را به آینده رهنمون می کند. فیض ادامه داد: آموزش به شدت خلاقیت ایجاد می کند و در مقابل مذهب محافظه کاری شدید ایجاد می کند و هماهنگی آنها باعث پیشرفت می شود. پیشرفت اگر مبنای مذهب و خانواده نداشته باشد، باعث فرو پاشی جامعه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار