دوره ضمن خدمت درس پژوهی در مروست برگزار شد

مروست (پانا) - در راستای اجرای برنامه درس پژوهی، دوره آموزشی با شرکت معلمان ابتدایی منطقه مروست در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش مروست برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره ضمن خدمت درس پژوهی در مروست برگزار شد

مهدی امینی گفت : هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تربیت مدرسان برای تسهیل در امر آموزش معلمان در زمینه درس پژوهی است تا از این طریق بتوانیم گام های مؤثر تری برای توانمند سازی معلمان ابتدایی برداریم.

امینی با اشاره به اینکه درس پژوهی به مثابه هسته ی تحول در آموزش و پرورش است اظهار داشت : تدریس موثر باعث بهبود یادگیری می شود و معلم اثر بخش باید به تدریس اثر بخش بپردازد ، تدریس خوب مستلزم باز اندیشی خود و همکاران در فرآیند طراحی ، برنامه ریزی ، تدوین طرح درس ، اجرا ، ارزیابی و اصلاح تدریس است .

وی درخصوص لزوم توجه نظام تعلیم و تربیت به مبحث درس پژوهی اظهار داشت : برای توانمند سازی معلمان نیازمند بهره گیری از مدل های مختلفی هستیم که در میان مدل های انبوه، مدل "درس پژوهی" بهسازی معلمان از حیث عمل و یادگیری است، بنابراین باید به سمتی برویم که معلمان در مدارس ازتجارب یکدیگر استفاده کنند، دروس مورد نظر خود را به طور مشترک و با همکاری هم طراحی، تدریس، مشاهده، تجزیه و تحلیل و تجدید نظر کنند تا کیفیت تجربیاتی که برای یادگیری دانش آموزان به کار گرفته اند، بهبود یابد و از این طریق خودباوری در میان آن ها ایجاد شود.

امینی در پایان گفت : درس‌پژوهی یک امر مهم برای بهبود کیفیت تربیت و یادگیری بوده و یادگیری براساس سند تحول بنیادین، کسب شایستگی است، شایستگی که تحت‌عنوان مهارت‌های تفکر، زندگی و کسب و کار یا همان کارآفرینی حاصل شود، یعنی ترکیب صفات، مهارت‌ها و توانمندی‌ها که درمجموع شایستگی فرد را نشان می‌دهد .

لازم بذکر است این دوره آموزشی طی سه جلسه 6 ساعته با حضور 60 نفر از معلمان ابتدایی برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار