نشست استانی دومین کنگره ملی خانواده در تبریز

تبریز(پانا) - نشست استانی دومین کنگره ملی خانواده با گردهمایی فعالان حوزه خانواده و زنان آذربایجان شرقی و  موضوع خانواده و گام دوم انقلاب در سالن همایش شهرداری تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست استانی دومین کنگره ملی خانواده در تبریز

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه
دومین کنگره ملی خانواده در تهران برگزار خواهد شد، گفت: در هر استان پیش نشستی برای آمادگی کنگره ملی برگزار می شود.
وی افزود: با توچه به آمار سال ۹۷ تا تیر ماه ۹۸ ، بیش از ۵۵۰ هزار رویداد ازدواج در استان ثبت شده و بیش از ۱۷۵ هزار رویداد طلاق ثبت شده است و تقریبا یک سوم ازدواجها منجر به طلاق شده است.
حمیدی ضمن بیان اینکه میانگین سن طلاق مردان در کشور ۳۶ سال و زنان ۳۲ است ، گفت: در استان آذربایجان شرقی میانگین سن طلاق مردان ۲۷ و زنان ۲۳سال است که کم بودن این سنین ، زنگ خطر و فاجعه برای استان است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از ۹ میلیون مجرد در کشور در سن ازدواج وجود دارد که انتظار برای ازدواج در بین جوانان ۶ الی ۹ سال می باشد.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه وضیعت طلاق در استان با میانگین ۴.۶ نسبت به میانگین کشور بهتر است، افزود: با تلاش نهادهای مختلف در ۳سال گذشته طلاق رشد نداشته است. در فرهنگ اسلامی و ایرانی متلاشی شدن خانواده خوب نیست و باید فرهنگ استحکام خانواده تقویت شود. .
وی گفت: دو وظیفه مهم عمومی برای مردم وجود دارد.اول اینکه خانواده اجتماع کوچکی است که تمام مسائل اخلاقی از خانواده نشات می گیرد. و در وظیفه ی دوم آگاهی دهی به جوانان قبل از ازدواج خیلی مهم است.
حمیدی افزود:باید بصورت علمی و آگاهانه و منطبق با جامعه و مبنای اسلامی جامعه، آموزشهای همسرداری انجام گیرد.یکی از دلایل مهم طلاق تنوع طلبی یکی از طرفین است.باید به تحکیم بنیان خانواده اهمیت داد و آن را ترویج کرد تا طرفین آرامش را در منزل خود بیابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار